Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев днес преряза лентата на възстановения Южен кей на пристанище Лом. Терминалът не е работил през последните три години заради лошото си техническо състояние. В миналото на него са били обработвани около 80 000 тона насипни и около 50 000 тона генерални товари годишно.
С направената инвестиция от над 5 млн. лева и ремонтът, който вече завърши, потвърждаваме ангажимента си за модернизация на пристанищната инфраструктура в България, подчерта в своето изказване Камен Кичев. Речният транспорт е един от секторите, който пострада най-тежко от световната икономическа криза, затова ние се стараем да създадем максимално добри условия за неговото възстановяване, допълни той.
Само 4 от 13-те корабни места на пристанище Лом са изградени на кота, която не се залива от р. Дунав и при най-високите водни нива. На Южен кей е едно от тези четири места. Това е от особено значение за експлоатационните възможности на порта, защото се случва всички останали кейови места да бъдат затворени заради заливане или заради опасност от това, допълни изпълнителният директор на „Пристанищен комплекс – Лом” ЕАД Константин Костадинов.
Южният кей е предназначен за обработка на насипни и генерални товари. Преди спирането му там са били обработвани около 130 хил. тона годишно. Важността му е голяма както за функционирането на пристанището и по-добрите му икономически показатели, така и за региона, защото порт Лом е най-големият работодател в града. Генералният план за развитие на пристанище Лом до 2020 г. предвижда изграждането и на Зърнен терминал в района на Южния кей.
За информация: Милан Мартинов, Пресцентър, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията Тел: 02/ 9409 625 e-mail: mmartinov@mtitc.government.bg |