ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

МТИТС разяснява причините за закриването на част от жп линията гара Подуяне – кв. Хладилника 15.06.2011
Голям размер

Във връзка с множеството спекулации и интерпретиране на данните Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията прави някои уточнения относно решението за спиране от експлоатация и демонтаж на част от железопътна линия гара Подуяне – ОП „Слатина” – ОП Пионер – „Винзавод – кв. Хладилника” (от км. 3 + 522 след ОП „Слатина” до км 8 + 719).

Още на 07.06.2007 г. с одобрен доклад от министъра на транспорта е дадено разрешение за закриване на железопътната линия. Това се налага и поради факта, че железопътното трасе е изграждано и е имало цел да обслужва територия, която е била в периферията на столицата. Днес тази линия преминава през няколко столични квартала и създава опасност за живеещите там.

Линията преминава и през 6 конфликтни пресичания с натоварени улици и един булевард, което е предпоставка за произшествия. Общият устройствен план на гр. София също не предвижда експлоатация на линията.

Трябва да се има в предвид и че в участъка от ОП „Слатина” до „Винзавод” на настоящия етап се движат средно 9 товарни вагона месечно, което на фона на разходите на НК „Железопътна инфраструктура” е незначителен.  Световната банка от своя страна е поставила комплекс от условия, които да бъдат изпълнени, за да се отпусне заема за развитие на сектора. Сред тях е закриването и демонтирането на нерентабилни линии, какъвто е този участък.

Линията преминава и в близост до „Многофункционалната спортна зала – София”, поради което министърът на физическото възпитание и спорта Свилен Нейков с писмо до министър председателя Бойко Борисов е предложил трасето, намиращо се от северозападната страна на новата зала, да бъде спряно от експлоатация. Това се налага поради факта, че линията е потенциална опасност за посетителите на залата, особено когато има струпване на множество хора.

Поради всички тези причини министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията е предложил на Министерския съвет частта на линията след ОП „Слатина” да бъде закрита и демонтирана. За да продължи да е в услуга на гражданите и да бъде адекватно използвана в сегашните условия, има идея на нейно място да бъде изградена велоалея.  

 

 


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени