Център за информация и координация на гражданите ще отвори врати в Министерството на транспорта. Откриването ще се състои утре, 21 декември 2005 г., в 11.00 часа в Министерството. По този начин се цели изграждането на единен подход към всички, както и подобряването на административното обслужване на принципа „едно гише”. В основата на принципа „едно гише” е превръщането на потребностите на клиента (гражданина) в приоритет на администрацията, като в основата на предлаганото обслужване са залегнали следните ключови аспекти:
- постигане на по-високо качество на административното обслужване в сравнение със съществуващото до момента ниво;
- изграждане на ефективна организация и подобрена комуникация между администрацията и различните групи заинтересовани страни;
- изграждане на култура на качествено обслужване на клиентите.
В изградения център ще се приемат заявления, жалби, предложения както от физически, така и от юридически лица, което ще допринесе за предоставяне на по-бързи и ефективни услуги. Там ще се предоставят и готовите документи от различните видове услуги, предлагани от Министерството и администрациите към него. Звеното ще осигурява както информационни, така и консултантски услуги, като:
- равнопоставено, честно и любезно отношение към всички потребители;
- открито обслужване и достъп до пълна информация за всички;
- консултиране с всички заинтересовани страни и насърчаване на непрекъснатото усъвършенстване на процеса на обслужване;
- въвеждане на механизми за обратна връзка с клиента;
- насърчаване на достъпа до услуги чрез различни канали;
- създаване и популяризиране на стандарти за обслужване.
С въвеждането на принципа „обслужване на едно гише” се изпълняват основните приоритети на правителството в областта на държавната администрация:
- да се създаде ефективна администрация, способна да прилага българското законодателство и това на Европейския съюз;
- да се въведе принципът “Администрацията обслужва бизнеса, а бизнесът стриктно спазва правилата”;
- да се създаде система от мерки и процедури за предотвратяването на корупцията в администрацията;
- да се осигури откритост и достъпност до работата на администрацията.
За допълнителна информация: Вера Деянова, Пресцентър, Министерство на транспорта Тел: 940 95 34 e-mail: vdeianova@mt.government.bg |