Петнадесет фирми и консорциуми подадоха оферти за участие в най-големия търг за дейности, свързани с ускоряване на електронното правителство. На отварянето на документите за участие в процедурата присъства министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Процедурата стартира на 10 ноември 2011 година. 62 компании закупиха тръжна документация.
Проектът „Развитие на административното обслужване по електронен път" се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК), съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд”. Бюджетът на проекта е 18 млн. лева.
Конкурсната документация беше разделена на 5 обособени позиции: 1. „Анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на електронното правителство"; 2. „Реализиране на приоритетни административни услуги за централната администрация"; 3. „Реализиране на приоритетни административни услуги за общинската администрация"; 4. „Разработване на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации"; 5. „Усъвършенстване на портала и доизграждане на системата на електронното правителство във връзка с административно обслужване". Според условията на тръжната документация една фирма може да спечели само една обособена позиция.
В рамките на проекта ще бъде реализиран автоматичен обмен на най-използваните данни в държавата. В момента различните администрации изискват многократно данни от гражданите, макар че те вече съществуват в някоя от тях.
„След приключване на проекта над 30 ключови регистъра ще обменят данни чрез служебни електронни услуги“, каза министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. По думите му очакваният финансов ефект от свързването само на 20 от основните регистри като Търговски, Кадастър, ЕСГРАОН и други, надхвърля 80 млн. лв. годишно.
В рамките на проекта ще бъде усъвършенстван и единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Срокът за изпълнение на дейностите е до 07 март 2013 г в случай, че няма продължителни процедури по обжалване на избора на изпълнител.
Фирмите, които подадоха своите предложения за участие в конкурса са:
1
|
Консорциум Интрасофт-БН
|
2
|
Хюлет-Пакард България
|
3
|
Технологика ЕАД
|
4
|
Консорциум Сиела ГТ&К ДЗЗД
|
5
|
Консорциум Сиенсис-Абати ДЗЗД
|
6
|
Обединение е-България
|
7
|
Стемо ООД
|
8
|
Ай Би Ес България ЕООД
|
9
|
Аксиор ООД
|
10
|
Дружество по ЗЗД обединение електронни административни услуги за държавна и общинска администрация
|
11
|
ДЗЗД Матерна И-гавърмънт
|
12
|
Консорциум Сдружение за електронно управление ДЗЗД
|
13
|
Консорциум Сирма-Интерконсулт
|
14
|
Консорциум ДЗЗД РАО Електорн
|
15
|
Атос Ай Ти Солушънс енд Сървисис ЕООД
|
За информация: Емилия Филчева, Пресцентър, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията Тел: 02/ 9409 434 0887 884 880 e-mail: ephilcheva@mtitc.government.bg e-mail: press@mtitc.government.bg |