ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Стартира работата по най-големия проект за е-правителство 30.05.2012
Голям размер

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски подписа четири договора с изпълнителите на дейности в най-големия търг в областта на електронното правителство. Проектът „Развитие на административното обслужване по електронен път” на стойност 18 милиона лева се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК), съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд”. На церемонията по подписване на договорите присъства и вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков.

Комисията, за разглеждане, оценяване и класиране на офертите в търга определи следните изпълнителите на дейностите:

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 1: „Анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на ЕП” - Консорциум „Сиела ГТ&К” ДЗЗД

 

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2: „Реализиране на приоритетни административни услуги за централната администрация”-
"ТехноЛогика" ЕАД

 

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 3: „Реализиране на приоритетни административни услуги за общинската администрация”- Консорциум „Сирма-Интерконсулт”

 

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 4: „Разработване на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации” - Консорциум „Сиенсис-Абати” ДЗЗД;

  

 

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 5: „Усъвършенстване на портала и доизграждане на системата на електронното правителство във връзка с административно обслужване” - „Ай Би Ес – България” ЕООД

 

 

Решението за избор на изпълнител на втората дейност се обжалва от консорциум Интрасофт-БН" ("Интрасофт нтернешънъл" АД; "Би Ен Груп БГ" ООД; ), който бе отстранен още на ниво техническа оценка.

Основната цел на проекта е административните услуги да се ползват от едно сигурно място – правителствения портал и администрациите да обменят автоматично информация помежду си, а не всеки път да искат едни и същи документи от нас, каза по време на церемонията министър Московски. По думите му представителите на бизнеса ще имат лесен достъп до БУЛСТАТ, Търговски регистър, справки за акцизни и митнически задължения, електорнен болничен лист. Електронните услуги ще гарантират прозрачност на информацията и намаляване на корупцията. Сред ползите за администрацията са по-бързото извършване на дейността и намаляването на натовареността на работния процес. Срокът за изпълнение на проекта е март 2013 г.

През 2011 година са подадени 2,5 милиона броя заявления за електронни административни услуги, съобщи министър Московски. Почти 1,6 милиона от тях са заявени от граждани, 942 635 броя са подадени от фирми.

Ивайло Московски цитира предварителния доклад за състоянието на държавната администрация, според който през 2011 година 65 административни структури са отчели, че предоставят електронни услуги. Сред тях са министерствата, комисии, агенции, областни администрации и структури.



 

 

 

 

 

 

За информация:
Емилия Филчева, Пресцентър,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 434
0887 884 880
e-mail:
ephilcheva@mtitc.government.bg
e-mail: press@mtitc.government.bg


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени