ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Близо 106 млн. лева са необходими за окончателното възстановяване на жп инфраструктурата у нас 14.07.2005

Близо 106 млн. лева са необходими за окончателното възстановяване на железопътната инфраструктура в страната след направените анализи и окончателни експертни оценки от НК “Железопътна инфраструктура”. Това се посочва в Доклад, който от компанията предоставиха днес на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията в оставка Николай Василев.

Нанесени са огромни щети на железопътната инфраструктура вследствие на влошените метеорологични условия и голямото количество на валежите, паднали в периода 3 – 13 юли 2005 г. Движението на влаковете в страната беше блокирано, а голяма част от железопътната инфраструктура – разрушена. Железопътните линии са наводнени. Поройните дъждове са активизирали свлачища.

За възстановяване на движението в страната са необходими около 10 058 000 лв.

 

  • ПЕПЖИ (Предприятие за поддържане на железопътната инфраструктура) Плевен – 399 000 лв.
  • ПЕПЖИ Варна (за междугарията Каспичан – Невша – Провадия; Надарево – Хан Крум; Шумен – Смядово; Комунари – Дългопол; Хитрино – Висока поляна – Самуил) – 5 250 000 лв.
  • ПЕПЖИ Горна Оряховица (Асеново – Славяново; Дряново – Царева ливада; Попово – Дралфа; Джулюница – Стражица) – 1 709 000 лв.
ПЕПЖИ Стара Загора (Любеново – Гълъбово и др.) – 2 700 000 лв.

 

За окончателното възстановяване на техническото състояние на железопътната инфраструктура са необходими около 88 000 000 лв.

 

  • ПЕПЖИ Плевен – 9 966 580 лв.
  • ПЕПЖИ Варна (Каспичан – Невша – Провадия; Надарево – Хан Крум; Шумен – Смядово; Комунари – Дългопол; Хитрино – Висока поляна – Самуил) – 27 247 243 лв.
  • ПЕПЖИ Горна Оряховица (Асеново – Славяново; Дряново – Царева ливада; Попово – Дралфа; Джулюница – Стражица) – 32 762 183 лв.
  • ПЕПЖИ Стара Загора (Любеново – Гълъбово и др.) – 13 297 294 лв.
  • ПЕПЖИ София 2 – гара Клисура – 1 494 256 лв.
ПЕПЖИ Бургас – Твърдица – Шивачево – 3 000 000 лв.

 

За трайното възстановяване на енергозахранващите съоръжения, осигурителни инсталации и телекомуникации са необходими общо 7 937 657 лв.

 

  • За възстановяване на движението, в частта енергозахранващи съоръжения, са необходими 329 000 лв., а за трайното възстановяване на съоръженията – общо 7 011 000 лв.
• За трайното възстановяване на осигурителните инсталации и телекомуникации са необходими 926 657 лв.

 

Припомняме ви, че миналата седмица МТС настоя за преразглеждане на средствата, отпуснати на НК “Железопътна инфраструктура” за възстановяването на нанесените щети на жп инфраструктурата в страната. Постоянната комисия за защита на населението при бедствия, аварии и катастрофи е отпуснала 200 000 лева за частичното възстановяване на аварирал участък от жп линията София – Варна. Тези средства са крайно недостатъчни.

Засегнати от бедственото положение са 2-ра, 4-та и 9-та жп линии и някои участъци от 3-та жп линия.

- Гара Бутово беше наводнена заради изпускане на вода от язовир Горско Сливово, намиращ се в близост до село Бутово. Движението беше спряно от 05:40 ч на 4 юли 2005 г. (понеделник) и възстановено в 13:22 часа същия ден.
- В междугарието Дряново – Царева ливада и гара Трявна движението е спряно от 22:10 ч на 3 юли 2005 г. (неделя) заради 4 активирани свлачища или 200 куб.м земна маса. Около един месец е необходим за възстановяването на линията.
- В междугарието Каспичан – Невша – Провадия проливните дъждове отнесоха баластовата призма, част от земното платно и наводниха линията. Гарите Невша и Провадия са наводнени от скъсани диги на р. Провадия. Движението беше спряно в 10:00 ч на 3 юли 2005 г. (неделя) и възстановено на 7 юли 2005 г. в 14:00 часа.
- В 03:30 ч на 3 юли 2005 г. беше спряно движението заради наводнен железен път в междугарието Дралфа – Попово. На спирка Светлен в междугарието от дъждовете са отнесени баластовата призма и земното платно по двата пътя. От 18:30 ч на 7 юли 2005 г. е възстановено движението по път №1.
- Движението на влаковете в междугарието Шумен – Смядово – Комунари беше спряно заради наводнен железен път и действащи свлачища. Възстановено е на 4 юли 2005 г. в 10:25 часа.
- В междугарието Асеново – Славяново от поройните дъждове е активирано свлачище около 120 куб/м. Движението е спряно в 22:35 ч на 3 юли 2005 г. От 18:30 ч на 4 юли 2005 г. влаковете в междугарието се движат по път №1.
- Движението в междугарието Стражица – Джулюница беше спряно от 06:20 ч на 4 юли 2005 г., по път №1 и 2, заради наводнена и изместена жп линия. На спирка Кесарево водата е отнесла 350 м от баластовата призма и земното платно в участъка. На 5 юли 2005 г. в 0:55 ч движението на влаковете е възстановено по път №1.
- Движението в междугарието Дългопол – Комунари беше преустановено в 05:35 ч на 4 юли 2005 г. заради наводнен железен път, изместена линия и частично отнесена баластова призма. Движението на влаковете е възстановено в 19:15 ч същия ден.
- В междугарието Хитрино – Висока поляна – Самуил нямаше движение от 08:30ч на 4 юли 2005 г. заради активирано свлачище (50 куб.м), затрупало линията. Дъждовете са отнесли баластова призма. В участъка Висока поляна – Самуил е преовлажнен насипът и пропада постоянно. След извършени възстановителни работи, движението е възстановено от 18:30 ч същия ден.
- Подстанция Търговище е изключена заради продължаващите дъждове и наводнени кабелни канали и командни табла.
- На 4 юли 2005 г. в 10:35 ч беше преустановено движението на влаковете в междугарието Надарево – Хан Крум заради наводнен железен път, отнесена баластова призма и насип. Движението по път №1 е пуснато от 18:00 ч на 7 юли 2005 г.
- Тежко е положението в междугарията Симеоновград – Гълъбово и Гълъбово – Любеново. Движението на влаковете в района е преустановено от 06:00 ч на 4 юли 2005 г. заради наводнен железен път и отнесени насипи (над 200 м). Няма движение.

Проливните дъждове и наводнения от 9 юли 2005 г. причиниха щети върху железопътната инфраструктура в следните участъци:

- Движението в междугарието Самуил – Висока поляна е спряно от 15:45 ч на 12 юли 2005 г. за товарни влакове и от 04:00 ч на 13 юли 2005 г. за пътнически влакове. Причината е постоянно пропадащ преовлажнен насип.
- В междугарието Калофер – Тъжа движението е спряно в 20:55 ч на 10 юли 2005 г. заради паднали земни и скални маси и е възстановено в 23:00 часа същия ден със скорост 25 км/ч. В 21.00 ч на 12 юли 2005 г. отново се налага спиране на движението заради активирано свлачище. Движението е възстановено на 13 юли 2005 г. в 03:50 ч с разрешена скорост 5 км/ч.
- Поради активирано свлачище (250 куб.м), от 01:05 часа на 13 юли 2005 г., няма движение по 3-ти коловоз на гара Клисура.
- От 02:10 часа на 13 юли 2005 г. е спряно движението в междугарието Твърдица – Шивачево заради отнесена баластова призма от проливния дъжд.

***
Път №1 и №2 са участъците, където жп линията е изградена успоредно от два коловоза в междугарие. Определят се в посока от София към съответната точка. Например път №1 – София – Варна, а път № 2 Варна – София.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mtc.government.bg


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени