ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Планирането на ИТ политиките и проектите да се координира от МТИТС, предвижда проектът за промени в Закона за е-управление 24.09.2014
Голям размер

Експертната група за изготвянето  на проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за електронното управление представи на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова проекта с новите текстове на нормативния документ. Той беше изготвен с участието на представители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), браншовите и работодателски организации от сектора (КРИБ, БТПП, БАИТ, БАСКОМ), БАН, университети и неправителствени организации. Тази седмица проектът ще бъде обсъден с ИКТ директорите в държавната администрацията, както и в по-широк кръг с представителите на бизнеса от сектор ИКТ. След това проектозаконът ще бъде публикуван за обществено обсъждане. Намерението на настоящия екип на МТИТС е да подготви проекта на закон и да го предостави на следващия кабинет.

В началото на мандата на служебното правителство, министър Ангелкова обяви, че ускоряването на проектите в електронното управление и усъвършенстването на правната  уредба в сектора, са сред основните приоритети на нейния екип. Министърът определи 20 септември за срок, в който да бъде изготвен първи вариант на промените в проекта.

Основните изменения и допълнения в Закона са насочени към гарантиране на синхрон в работата на институциите в областта на електронното управление. Това ще бъде постигнато с определяне на нови правомощия на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Той ще координира планирането на секторните ИТ политики и различните проекти в администрацията, така че да се създаде работеща среда за е-управление. Новите отговорности са свързани и с координация при планирането на нужните информационни ресурси в държавата, включително инвестиционни програми и проекти, които да отговорят на изискванията на закона и стратегиите за развитие на е-правителството.

Една от основните промени в Закона за електронното управление е създаването на Държавен системен администратор. Тази структура ще осъществява поддръжката и пълната функционалност на общите системи и информационни ресурси на електронното управление, при спазване на всички изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност. Друга задача на администратора е да участва в тестването и приемането на проектните резултати, както и тяхното интегриране в общата информационна среда на електронното управление с цел осигуряване на тяхната устойчивост и  ефективно използване.

 


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени