ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

БДЖ са финансово стабилни 06.07.2004

“Българските държавни железници” са финансово стабилни – това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анелия Крушкова по време на разговорите си с д-р Желязко Христов и със синдикалните структури на КНСБ и КТ “Подкрепа”. На регулярната среща в КНСБ за състоянието и перспективите пред българските железници присъстваха още и директорите на БДЖ и НК ЖИ – Наско Цанев и Димитър Гайдаров, както и финансовите директори на железниците.

Положихме значителни усилия за намаляването на финансовите загуби на БДЖ, тъй като от тяхното състояние зависи и развитието на инфраструктурата - допълни Анелия Крушкова. За първите шест месеца на годината БДЖ намалиха загубите си с 11 млн. лв. в сравнение със същия период на миналата година. Задлъжнялостта на БДЖ към НК ЖИ намаля и двете жп структури се разбраха за начините за регулярно изплащане на инфраструктурните такси.

Амбицията ни е до края на годината да намалим загубите на БДЖ и железниците да излязат от негативния списък – заяви Анелия Крушкова.

Помолихме за акредитация на БДЖ. Очаквам да я получим до месец. Tова ще бъде оценка и за финансовата стабилност на държавата – каза още заместник-министър Анелия Крушкова.

Железниците връщат част от загубените през годините клиенти – съобщи Наско Цанев, изпълнителен директор на БДЖ. В договорите, които БДЖ подписват с товародателите, вече има твърди графици за доставка на товарните вагони. Заложени са ясни права и задължения на двете страни по договора. Директорът на БДЖ отчете и подобрение на организацията на превозите. Наско Цанев каза още, че с ремонта на 3620 товарни вагони значително ще се увеличи и подобри паркът от товарни вагони на железниците, който в момента е доста остарял. Припомняме ви, че за осигуряването на необходимите за ремонта средства БДЖ успешно пласира корпоративна облигация на стойност 30 млн. евро.

В момента няма неизпълнена заявка на клиент на БДЖ за превоз на товари, заяви изпълнителният директор на дружеството Наско Цанев.

Около 800 000 тона товари очакват железниците от производството на бъдещия завод на “Шишеджам” АД в Търговище.

В момента тече процедура за закупуването на 25 нови дизелови мотриси, които ще оперират по крайградските линии. Предстои доставка и на 87 електро-мотрисни влака за покриване на нуждите на БДЖ за по-големите дестинации. До 6 месеца ще започнат доставките на дизеловите мотриси, а след 12 месеца БДЖ очакват пристигането на новите електро-мотрисни влакове – съобщи Наско Цанев.

Реформата в Национална компания “Железопътна инфраструктура” вече приключи – заяви генералният директор на компанията Димитър Гайдаров. Броят на поделенията за поддържане на железния път /ПЕПЖИ/ бяха намалени от 14 на 8, а елсекции бяха обединени на регионален принцип. В момента в НК ЖИ работят 15 696 железничари.

Оптимизацията на персонала в НК ЖИ ще спре, защото в противен случай компанията ще достигне критичния праг, който е необходим за осигуряване на безопасността на железопътните превози – съобщи Димитър Гайдаров.

БДЖ изплатиха част от просрочените задължения към НК ЖИ и закъснението с плащането на заплатите на служителите вече е наваксано. До 10 дни ще приключи плащането на просрочените заплати в инфраструктурата.

За 2005 г. НК ЖИ е заявила искането си за 230 млн. лв. субсидии от държавата. За тази година от заявените 120 млн. лв. държавният бюджет отпусна на НК ЖИ едва 30 млн. лв. – допълни Димитър Гайдаров.

***
Презентацията на финансовия директор на БДЖ Михаил Драгиев за стратегията за развитие на железниците може да намерите тук
.

За допълнителна информация:
Радослава Петрова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 25
e-mail: rpetrova@mtc.government.bg


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени