и.д. директор Галя Иванова e-mail: givanova@mtitc.government.bg тел: 02/949 2450
Дирекция "Електронно управление":
- разработва проект на политика и стратегии за изграждането и развитието на електронното управление;
- разработва програми за реализация на стратегиите, включително ресурсното им осигуряване по отношение на съставните елементи на електронното управление – електронни услуги за гражданите и бизнеса, електронен документооборот в администрацията, електронни бази данни, и интеграцията им;
- осъществява методическо ръководство и контрол по изпълнението на плановете за реализация на стратегическите насоки за електронното управление в администрациите;
- подпомага методически звената в администрацията, ангажирани с внедряването на информационни и комуникационни технологии;
- подпомага разработването на електронно съдържание в съответствие със Закона за електронното управление;
- подготвя инвестиционни програми за компютризация на държавната администрация и внедряване на информационни технологии на всички нива – централно, областно и общинско;
- координира дейностите за прилагане на единен модел за електронен документооборот в държавната администрация;
- разработва и актуализира политики и програми по информационна сигурност и оперативна съвместимост на информационните системи;
- подпомага координацията между държавната и местната власт по отношение на въпросите на електронното управление;
- разработва, координира и следи за изпълнението на програми и проекти за електронно управление, финансирани от бюджета на министерството, от международни финансови институции, предприсъединителни и структурни фондове на Европейския съюз;
- разработва и поддържа стандарти и регистри за оперативна съвместимост и информационна сигурност съгласно Закона за електронното управление и наредбите към него, осигурява дейността на министъра по удостоверяване на съответствието на информационните системи с изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност;
- координира и ръководи дейностите, свързани с поддържане, експлоатация и осъвременяване на центровете на електронното управление (основен и резервни);
- разработва проекти и планове за развитието и функционирането на регистрите за оперативна съвместимост и Единния портал за достъп до електронни административни услуги;
- координира и ръководи дейностите по изграждане, поддържане и надграждане на частните хибридни облаци на централната и на общинската администрация;
- определя изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност и контролира тяхното спазване;
- разработва проекти и планове за развитието и функционирането на Единна среда за обмен на данни и следи за тяхното изпълнение;
- осъществява административно и техническо обслужване и експертно осигуряване на Съвета за електронно управление;
- участва в разработването на правната уредба в областта на достъпа до пространствени данни;
- изготвя позиции, анализи и информации по въпроси на Европейския съюз в областта на електронното управление, достъпа до пространствени данни, оперативната съвместимост и информационната сигурност.
|