Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Първоначална информация за сблъсък във въздуха между Boeing 737-800 и Embraer Legacy 600 17.10.2006

 

На 29.09.2006 г. е реализирано авиационно произшествие, при което Boeing 737-800  (рег. PR-GTD) на бразилската авиокомпания Gol се сблъсква във въздуха с бизнес самолет Embraer Legacy 600 (рег. N600XL) . В следствие на сблъсъка се разрушава лявото полукрило на Boeing-а, загубено е управлението, самолетът се разрушава във въздуха и отломките му падат в труднодостъпен район на Амазонската джунгла. При авиационното произшествие загиват 148 пътници и 6-членен екипаж, намиращи се на борда на Boeing 737-800. Бизнес самолетът успява да се приземи аварийно в бразилска военновъздушна база, където са констатирани повреди по лявата половина на хоризонталния стабилизатор и лявото полукрило.

По първоначални сведения сблъсъкът е реализиран в 17:30 местно време на полетно ниво (FL) 370, при ясно време, по трасе UZ6. Трасе UZ6 е двупосочно като полетите движещи се на югоизток са на нечетни полетни нива (Boeing 737-800), а полетите на северозапад са на четни полетни нива, където е следвало да бъде и бизнессамолета.

Embraer Legacy се е движил първоначално по трасе UW2, след което е трябвало да снижи до FL 360 и да поддържа това ниво по трасе UZ6.

Малко преди сблъсъка центъра за управление в гр. Бразилия  е загубил радиовръзка с бизнес самолета, както и сигнала от транспондера му.

Мястото на сблъсъка е над планината Серо до Чичимбо и е точката, където се стиковат двата FIR-а, обслужвани от контролните центрове в Манаус и Бразилия.

Към момента на сблъсъка Boeing 737 е все още по контрола на центъра в Манаус, докато Embraer условно е под контрола на центъра в Бразилия, но без радиовръзка с него и без сигнал от транспондера му съгласно обясненията на Ръководството на въздушното движение.

Според разследващите, непосредствено след сблъсъка Embraer е започнал да излъчва код 7700 (бедствие) и този код е изведен на екраните на ръководителите на полети, но радиосигналът за бедствие на бизнес самолета е бил предаден към земята от самолет на Polar Air Cargo, който е летял в този район.

Въздушен транспорт
Главна дирекция "ГРАЖДАНСКА ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Специализирано звено за разследване на авиационни събития

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Отворени данни
  • Права на пасажерите

Специализирано звено за разследване на авиационни събития

Участие на представител на СЗРАС в заседание на Комитета по авиационна безопасност на Европейската Комисия
България стана член на Международната организация на разследващите авиационни произшествия
ПОЛУЧЕНИ СЕРТИФИКАТИ ОТ ЕВРОПЕЙСКАТА КОНФЕРЕНЦИЯ ЗА ГРАЖДАНСКА АВИАЦИЯ

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed