На 01.01.2004 г. около 16:55 h UTC, при кацане на писта 29R на летище Техеран, в процеса на опиране на пистата за излитане и кацане (ПИК), командирът на ВС – пилотиращ пилот поставя ръчките за управление на двигатели № 1 и № 2 на лявото полукрило на позиция “земен малък газ”. В резултат от възникналия попътен момент, самолетът завива наляво и въпреки предприетите от екипажа действия напуска писта 29R, преминава през грунда между ПИК 29L и ПИК 29R, с лявата предна част на тялото удря бетонна тръба с височина около 1,6 m, при което се разкъсва и нарушава целостта на обшивката на тялото в зоната между 6-и и 19-и силов пояс. Самолетът излиза на писта 29L и спира, след което на собствен ход, и съпровождан от водеща кола и пожарна отива на определената стоянка. |