Предстои публикуването на окончателния доклад от разследването на катастрофата със самолет Boeing 737-300, който се разби в района на Граматикос през август 2005 г. При авиационното произшествие загинаха всички 115 пътници и 6-членен екипаж. Според гръцкия Борд за разследване екипажът е загубил съзнание вследствие загуба на кислород поради нехерметизиране на самолета на етапа на набора на височина след излитане от Ларнака. Гръцкият Борд за разследване посочва четири „активни” и четири „латентни” причини за произшествието. Посочените „активни” причини са: По време на подготовката на самолета за полет екипажът не забелязва, че главният превключвател на височинната система е в положение “Manual”, а не “AUTO”; По време на набора на височина екипажът не опознава звуковата сигнализация, която указва, че самолетът не е херметизиран; Загуба на съзнание на пилотите поради недостиг на кислород, довело до загуба на способността им да контролират и управляват полета; Спиране на двигателите поради изчерпване на горивото. Разследващите са открили и четири „латентни” причини: Управленски и организационни недостатъци на самата авиокомпания; Неадекватен надзор на безопасността на авиокомпанията, осъществяван от гражданските авиационни власти на Република Кипър; Липса на модификация на височинната система от страна на Boeing, въпреки наличието на голям брой авиационни събития, при които Boeing 737 не се херметизира поради причини, сходни с тези, довели до произшествието с Helios Airways; Неадекватно прилагане на CRM (Crew Resource Management) от пилотите, тъй като авиокомпанията не е обучила по CRM тези пилоти. |