Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Произшествието с Boeing 737-300 на Helios: резултати и изводи 17.10.2006
 

Предстои публикуването на окончателния доклад от разследването на катастрофата със самолет Boeing 737-300, който се разби в района на Граматикос през август 2005 г. При авиационното произшествие загинаха всички 115 пътници и 6-членен екипаж.
Според гръцкия Борд за разследване екипажът е загубил съзнание вследствие загуба на кислород поради нехерметизиране на самолета на етапа на набора на височина след излитане от Ларнака.
Гръцкият Борд за разследване посочва четири „активни” и четири „латентни” причини за произшествието. Посочените „активни” причини са:

  • По време на подготовката на самолета за полет екипажът не забелязва, че главният превключвател на височинната система е в положение “Manual”, а не “AUTO”;
  • По време на набора на височина екипажът не опознава звуковата сигнализация, която указва, че самолетът не е херметизиран;
  • Загуба на съзнание на пилотите поради недостиг на кислород, довело до загуба на способността им да контролират и управляват полета;
  • Спиране на двигателите поради изчерпване на горивото.
    Разследващите са открили и четири „латентни” причини:
  • Управленски и организационни недостатъци на самата авиокомпания;
  • Неадекватен надзор на безопасността на авиокомпанията, осъществяван от гражданските авиационни власти на Република Кипър;
  • Липса на модификация на височинната система от страна на Boeing, въпреки наличието на голям брой авиационни събития, при които Boeing 737 не се херметизира поради причини, сходни с тези, довели до произшествието с Helios Airways;
  • Неадекватно прилагане на CRM (Crew Resource Management) от пилотите, тъй като авиокомпанията не е обучила по CRM тези пилоти.
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed