Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Окончателни доклади за 2015 г.

 

 

 


ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

техническо разследване на железопътно произшествие – възникнал пожар в ел. локомотив № 44169.1, обслужвал бърз влак № 1621 в междугарието Елин Пелин – Вакарел на 13.10.2015 г.

(688.7 KB)

 

По време на движение възниква пожар в електрически локомотив № 44169.1, обслужващ бърз влак (БВ) № 1621, София – Пловдив, около 08:55 часа на 13.10.2015 г.

След преминаване на влака Разделен пост (РП) Побит камък, изключва главният въздушен прекъсвач на локомотива (ГВП) и се задейства светлинна лампа ,,СТОП“, придружени от силен трясък в машинното помещение. При отваряне на вратата към машинното помещение, локомотивният машинист вижда гъст черен дим идващ от автотрансформаторния превключвател (АТП). Локомотивната бригада предприема бързо спиране на влака. След спиране на влака, локомотивната бригада задейства пожарогасителната инсталация на локомотива и с помощта на няколко преносими пожарогасители от локомотива и пътническите вагони успява да потуши пожара.

Жертви и пострадали пътници и персонал няма. В участъка Белово – Пловдив, влакът е отменен, а пътниците са превозени с автобус.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

техническо разследване на тежко железопътно произшествие – сблъсък на дизелов локомотив № 07032.6 в международен бърз влак № 493 при прикачане на пети коловоз в гара Пловдив на 09.08.2015 г.

(551.86 KB)

 

BG-2015-2

При извършване на маневра на 5-ти коловоз в гара Пловдив за прикачане на дизелов локомотив № 07032.6, той се удря в състава на международен бърз влак № 493 около 21:47 часа на 09.08.2015 г. Вагонът е бил със задържана автоматична влакова спирачка и след удара е отместен на 7 метра от положението му.

Вследствие на удара девет от намиращите се във вагона български и чуждестранни пътници са получили наранявания и контузни рани. След предоставяне на специализирана медицинска помощ в болница, един от пътниците е хоспитализиран, а останалите осем са били освободени за домашно лечение.

Пътниците за Димитровград, Свиленград и Капъкуле са извозени с автобуси, осигурени от БДЖ-ПП ЕООД.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от

техническо разследване на железопътно произшествие - дерайлиране на пътнически влак № 30111, при влизане в гара Стряма, на стрелка № 2, настъпило около 9:10 часа на 01.02.2015 г.

(635.98 KB)

 

BG-2015-1

Около 09:10 часа на 01.02.2015 г., пътнически влак № 30111 на БДЖ ,,Пътнически превози“ ЕООД в състав от 2 вагона, 8 оси с маса 94 тона, теглен от електрически локомотив № 44179, движещ се по направление София - Карлово, дерайлира на стрелка № 2 при влизане в гара Стряма. Дерайлирали са електрическият локомотив № 44179, първият вагон с двете талиги и вторият вагон с първа талига.
Няма ранени и загинали. Нанесени са повреди и щети на подвижния железопътен състав и на железопътната инфраструктура.

Поради дерайлирането на ПВ № 30111, движението на влаковете между гарите Копривщица - Стряма е преустановено от 09:10 часа на 01.02.2015 г. до 00:50 часа на 02.02.2015 г.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от

техническо разследване на железопътно произшествие - дерайлиране на локомотивите от товарен влак № 30561 на жп превозвача ,,Дб Шенкер Рейл България“ при заминаване от четвърти коловоз на стрелка № 11 в гара Зимница на 23.12.2014 г.

(563.5 KB)

 

BG-2014-7

Около 07:03 часа на 23.12.2014 г., товарен влак № 30561, в състав от 24 вагона, 3 пълни и 21 празни, 1112 тона, и локомотив № 92027 в неработно състояние, теглен от електрически локомотив № 92034 по направление Пирдоп–Карлово–Бургас, дерайлира на стрелка № 11 при заминаване от четвърти коловоз на гара Зимница. Локомотиви № 92034 и № 92027 са дерайлирали с всички колоси. Влака е редовно назначен по график за движение на влаковете (ГДВ).
Няма ранени и загинали. Нанесени са повреди и щети както на подвижния състав и на железопътната инфраструктура.
Поради възникналото дерайлиране, движението на влаковете по текущ път път № 1 и № 2 между гарите Зимница и Стралджа е преустановено от 07:46 часа до 18:01 часа на 23.12.2014 г. Движението е възстановено по текущ път № 1 в 18:05 часа със скорост 25 км/ч. през повредения участък, а в 16:21 часа на 24.12.2014 г., след цялостно завършване на ремонтно-възстановителните работи по железния път, движението е възстановено по книжка разписание по текущ път № 1 и №2.

 

Железопътен транспорт
Изпълнителна агенция "ЖЕЛЕЗОПЪТНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт

Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed