Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България 20.02.2012
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията

 

 

Мотиви

Проектът е в изпълнение на приетите изменения в Закона за гражданското въздухоплаване, свързани с въвеждането в националното законодателство на изискванията на Директива 2009/12/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 11 март 2009 година относно летищните такси.

Целта на Директива 2009/12/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 11 март 2009 г. относно летищните такси е да се установи обща рамка, която да уреди общите принципи за определяне на летищните такси на всички летища в ЕС, отворени за търговски трафик, чийто годишен трафик е над 5 милиона превозени пътници, както и за летището с най - голям брой пътнически превози във всяка държава – членка. 

За целите на регулирането, съгласно дефиницията, предвидена в чл.2, ал.4 от директивата, „летищна такса”, се определя като: налог, който се събира в полза на управляващия летището орган и се заплаща от ползвателите на летището за използване на съоръженията и услугите, които се определят изключително от управляващия летището орган и които са свързани с кацане, излитане, светотехническо осигуряване и паркиране на въздухоплавателните средства, както и с обработката на пътници и товари.

Настоящите изменения се съсредоточават в изготвянето на подзаконовата уредба в тази връзка. За тази цел е предвидена методика за изчисляване на таксите, които ще се събират от летищния оператор по чл.16 д от Закона за гражданското въздухоплаване - летищният оператор на летище с годишен трафик над 5 милиона превозени пътници или летищният оператор на летище с най-голям брой пътнически превози на територията на Република България. Същата отчита становището на „Летище София” ЕАД, което е летищен оператор на летището с най-голям брой пътнически превози на територията на Република България. Методиката ще бъде част от наредбата – като Приложение  № 1 от нея.

Проектът на методика е обсъждан на срещи с представители на потребителите на летище София, както и с представители на индустрията – представителни асоциации на авиационните оператори и въздушните превозвачи.

По изготвянето на проекта са консултирани летищните оператори на гражданските летища за обществено ползване на територията на страната, с оглед предлагането на стойности на таксите „сигурност” и „шум”, съобразени с действителните им разходи.       

В проекта на наредба са въведени новите такси „сигурност” и „шум”, заедно със съпътстващите ги компоненти. Компонентите, свързани със сигурността, са съответно извадени от компонентите, формирали досега съществуващите такси „кацане”, „пътници” и „паркинг”.  

В чл.15 в нови ал. 4 и 5 от проекта е отразено предложението на „Летище София” ЕАД във връзка с обслужването на пътници при изпълнение на полети, пренасочени към друго летище поради неблагоприятни метеорологични условия или други причини.

Проектът не само отразява във възможно най-широка степен постъпилите предложения от страна на летищните оператори, но и неизменно съобразява изискванията на документи Doc 9562 и Doc 9082 на ИКАО при изготвянето на методиката, съдържаща се в Приложение № 1 от проекта.

Предложените стойности на таксите „сигурност” и „шум” за летища Горна Оряховица, Пловдив, Варна и Бургас отразяват предложенията на съответните летищни оператори. ГД”ГВА” е изискала от летищните оператори представяне на икономическа обосновка за предложените стойности на таксите, които следва да бъдат разходоорентирани, съобразени с нивото на предоставяните услуги, както и с цялостната стратегия за развитието на летищата в Република България.

 

Пълният текст на Проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България може да се види в Приложението.

Лице за контакти:

Милена Стойчовска - старши юрисконсулт в отдел „Правен”, ГД „ГВА”,
тел.02/9371075,
e-mail: MIvanova@caa.bg

Приложения
 Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България (111.5 KB)
 Приложение № 1 към чл. 11, ал. 1; чл. 13, ал. 2 и 3; чл. 16, ал. 2 - Методика за определяне на летищните такси, които се събират от „Летище София” ЕАД (149 KB)
 Приложение към Методика за определяне на летищните такси, събирани от Летище София (75.5 KB)
 Приложение към Наредба за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България (81 KB)
 Мотивация относно предлагания проект за таксите на Летище Пловдив (45 KB)
 Предложение за размера на такси „пътници”, „кацане” и „паркинг” (50.5 KB)
 Такса "Сигурност" на летище Бургас и летище Варна (6.9 MB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed