Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Наредба за изменение на Наредба № 20 от 8 септември 2011 г. относно правилата за безопасност и стандартите за пътническите кораби 09.10.2014
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

 

Мотиви

С наредбата се осигуряват мерки на национално ниво за прилагане на Решение 2013/267/ЕС на Съвета от 13 май 2013 г.  относно позицията, която да бъде взета от името на Европейския съюз на 65-та сесия на Комитета по опазване на морската среда във връзка с измененията на Схемата за оценка на състоянието, и на 92-та сесия на Комитета по морска безопасност относно измененията в Международния кодекс за управление на безопасността, както и измененията в глава III на Конвенцията SOLAS и в кодексите за високоскоростни плавателни съдове от 1994 г. и 2000 г. във връзка с тренировките за влизане в затворено пространство и спасяване (2013/267/ЕС). В Резолюция MSC 350 (92), приета на 92-та сесия на Комитета по морска безопасност на Международната морска организация, е предвидено, че измененията влизат в сила на 1 януари 2015 г.

Срокът за приемане на измененията на наредбата е 30 декември 2014 г. съгласно Плана за действие с мерките за 2014 г., произтичащи от членството на Република България в Европейския съюз.

Проектът на Наредба за изменение на Наредба № 20 от 8 септември 2011 г. относно правилата за безопасност и стандартите за пътническите кораби предвижда създаването на т. 17 в Част А, Глава II-2, Приложение № 1 към чл. 13 от наредбата.

Измененията са свързани с включването на нови изисквания в Международния кодекс за управление на безопасността, както и с измененията в глава III на Конвенцията SOLAS и в Кодексите за високоскоростни плавателни съдове от 1994 г. и 2000 г., по отношение на  тренировките за влизане в затворено пространство и спасяване. За членовете на корабния екипаж, които имат задължения да влизат в затворени пространства и членовете на корабния екипаж, които имат задължения да осигуряват безопасността на лицата, влизащи в затворени пространства се въвежда изискването да  участват в тренировки, които се провеждат не по-малко от веднъж на всеки два месеца. Тренировките се планират и провеждат в съответствие с препоръките на Резолюция 1050 (27) на Международната морска организация. Провеждането на тренировка по влизане в затворени пространства се вписва в корабния дневник в деня на провеждането и включва данни и резултати от тренировката. Ако планирана тренировка не се проведе, в корабния дневник се вписват причините за това.

 

Пълният текст на проекта на Наредба за изменение на Наредба № 20 от 8 септември 2011 г. относно правилата за безопасност и стандартите за пътническите кораби (обн. ДВ. бр. 73 от 2011 г.) може да се види в Приложението.

Лице за контакт:

Илияна Борисова - старши експерт в дирекция „ЕСМОП“, ИА „МА“,
тел.: 02/9300913,
e-mail: iliana.borissova@marad.bg

Приложение
 Проект на Наредба за изменение на Наредба № 20 от 8 септември 2011 г. относно правилата за безопасност и стандартите за пътническите кораби (56 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed