Водени от желание за предоставяне на възможно най-доброто административно обслужване на всеки, който се нуждае от предлаганите услуги, служителите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията при извършването им се ръководят от тази „Харта на клиента" („хартата").
Хартата е утвърдена от министъра на транспорта на 25.04.2007 г. и включва описание на нивото на административно обслужване, което Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията предоставя, както и информация относно правата и задълженията на клиентите.
Хартата ще бъде своевременно изменяна и допълвана, за да отговаря на променящите се потребности на клиентите.
Административното обслужване цели:
-
бързина и ефективност;
-
получаване на лесен достъп до информация;
-
добра осведоменост и отзивчивост на служителите;
-
приятна и делова атмосфера в министерството;
-
постигане на максимален резултат и качество на обслужването при минимален разход на финансови и човешки ресурси.
Всяко мнение или препоръка за подобряване на административното обслужване в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще бъде взето под внимание, като идеите си можете да излагате на телефона на дирекция „Канцелария": 9409 418 и чрез попьлване на анкетна карта, която можете да намерите във „фронт офиса" на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията находящо се на ул. "Дякон Игнатий" № 9.
Актуална информация за видовете административни услуги на физическите и юридическите лица, които предоставя Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията може да намерите на официалният портал на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
ОТГОВОРНОСТИ
Отговорностите на служителите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията към Вас, включително и при предоставяне на услуги, са регламентирани в Етичния кодекс на служителите в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и са:
-
да се отнасят с внимание и уважение към Вас, да зачитат личното Ви достойнство;
-
да бъдат честни и отзивчиви;
-
да работят професионално;
-
да предприемат всички необходими действия за качествено и точно предоставяне на услугите;
-
да се стремят към създаване на благоприятна обстановка при обслужването на потребителите на административни услуги;
-
при възникване на проблем, да Ви уведомят своевременно за причините, довели до това и за очаквания краен срок, в който ще можете да получите услугата;
-
да спазват конфиденциалност относно всички запитвания и жалби на всеки един потребител на административни услуги, предоставяни от министерството;
-
да спазват принципа за равнопоставеност на клиентите на административни услуги.
Отговорностите на клиентите към служителите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията са:
-
да се отнасяте към служителите с уважение, като няма да бъде проявявана търпимост към обиди, заплахи или каквито и да било действия на физическа саморазправа, насочени срещу служителите;
-
да бъдете внимателни и любезни към останалите клиенти;
-
да бъдете точни на уговорените срещи;
-
да предоставяте своевременно пълна и точна информация, когато Ви е поискана такава;
-
да предоставяте допълнителна информация, когато Ви е поискана такава;
-
при промяна на обстоятелства, касаещи Вас или друго лице да уведомявате своевременно за това.
Общи отговорности
За да има приятна атмосфера са необходими взаимно уважение, внимание и търпение.
ПОЛЗИ ЗА КЛИЕНТИТЕ
-
Облекчаване на дългите процедури.
-
Намаляване на разходите на средства и време, необходими за извършването на административните услуги от министерството.
-
Премахване на възможните корупционни практики.
-
Създаване на приятна и делова обстановка за потребителите на административни услуги, предоставяни от министерството.
ИНФОРМАЦИЯ
Предоставяне на информация и съвети
Служителите от звеното за административно обслужване на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще Ви предоставят необходимата информация и съвети за административната услуга, която може да получите, относно:
-
документите, които следва да представите;
-
нормативно определения срок за получаване на исканата от Вас административна услуга;
-
институцията, която би могла да Ви отговори, когато Вашите въпроси не са от компетентността на министерството.
|