Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Танкерът "Хан Аспарух" не е извършил замърсяване на околната среда 04.11.2003

Във връзка с публикувания в днешната преса материал със заглавие "ХАН АСПАРУХ ИЗХВЪРЛЯ БОКЛУЦИ ОТ ТРЮМОВЕТЕ СИ" и след извършена проверка и подробен доклад от страна на изпълнителния директор на Параходство "Български морски флот" Христо Донев и на специалисти от Изпълнителна агенция "Морска администрация" в Бургас, БМФ заявява, че танкерът "Хан Аспарух" не е извършил замърсяване на околната среда. Рутинната операция по разтоварването на нефт от неговите танкове е извършена в съответствие с изискванията на Международната конвенция за предотвратяване на замърсяването от кораби /MARPOL 73 78/.

На 31 октомври, петък, сутринта танкерът "Хан Аспарух" влиза в нефтеното пристанище "Росенец", гр. Бургас, и по обяд започва да разтоварва 11 655 тона нефт с високо съдържание на вода. Толкова е съдържанието на един танк. По време на разтоварването танкерът е ограден от специално /боново/ заграждение. Боновото заграждение представлява специализирано съоръжение, което предпазва морската вода от замърсяване с нефтопродукти.

На 1 ноември, събота, по обяд, когато танкерът напуска пристанището, боновото заграждение е свалено. Пристанищните експерти не са констатирали никакво замърсяване. Въпреки заглавието, при последващия прочит на публикацията става ясно, че действително нито един контролен орган или експертно лице не е установило замърсяване в региона.

На 2 ноември, неделя, танкерът се намира на котва в Бургаския залив. Там започва вентилирането на разтоварения танк. При подобен род операции на танковете, съгласно изискванията на конвенциите за пожарна безопасност, вентилаторите не могат да се задвижват с електрическа енергия и затова се използват помпи с морска вода. Водата, която върти вентилаторите, идва от морето и се връща пак там, без да има съприкосновение с възможното наслагване на мръсотия по стените на корабния танк. Това е причината от палубата на "Хан Аспарух" да изтича течност, която по своето съдържание е морска вода.
След вентилирането на танка започва рутинна операция по обирането от дъното му на замърсени с нефт твърди частици - така наречения "слъдж". Тези отпадъци се товарят в специални кофи и се пълнят във варели. При тази операция нито едно от съоръженията няма досег с морската вода и няма възможност тя да бъде замърсена.

Параходство "Български морски флот" е коректен морски превозвач и неговата дейност е пряко свързана със стриктното спазване на всички международни конвенции и спогодби. БМФ полага особени грижи за спазването на изискванията на МARPOL във връзка с опазването на околната среда и водите.

За допълнителна информация:
Румяна Якимова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 02
e-mail: ryakimova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed