Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Премиерът, министри и депутати присъстваха на откриването на оперативен блок към НТМБ "Цар Борис ІІІ" 30.01.2003

Днес, 30 януари 2003 г. в присъствието на министър-председателя Симеон Сакскобургготски, министъра на транспорта и съобщенията Пламен Петров, министъра на здравеопазването доц. Божидар Финков, д-р Луизе Дрюке, представител на Върховния комисариат за бежанците към ООН и депутати от НДСВ беше официално открит оперативен блок за хирургия и експертиза на анализаторите (очи, уши) към Националната многопрофилна транспортна болница и барелеф на Цар Борис ІІІ.

От днес клиниката учреди за свой патрон монарха, който постави основите на специализираното здравно обслужване на заетите в транспорта. Рожденият му ден - 30 януари става празник на болницата.

В момента Националната транспортна болница разполага със 150 болнични легла, разпределени в 9 клиники и отделения, лаборатория по психологична експертиза в системата на транспорта, клинична, имунологична и микробиологична лаборатории.

Отделенията без легла са по образна диагностика (с рентген, скенер, ехограф, мамограф), физиотерапия и рехабилитация, патологоанатомия, експертиза на жп и авиотранспорта, автотранспорт и съобщения.

В НТМБ "Цар Борис ІІІ" работят 3 комисии, регламентирани с Постановление на Министерския съвет № 163 от 20.06.2001 г. за професионална годност в системата на транспорта:

  • Транспортна централна лекарска експертна комисия /ТЦЛЕК/;
  • Транспортна областна лекарска експертна комисия /ТОЛЕК/;
  • Комисия по авиомедицинско освидетелстване /КАМО/.

По този начин болницата обхваща изцяло определените и по закон специфични функции на различните видове транспорт - железопътен, автомобилен, въздушен, воден и съобщения.

Железничарската болница в София /сега НТМБ "Цар Борис ІІІ"/ е открита през м. май 1935 г. с 40 болнични легла, рентген, лаборатория и експертно-диагностични кабинети. Земята, върху която е построена болницата е отчуждена от Софийска община с Княжески указ № 6 от 24.03.1905 г.

След 9 септември 1944 г. Железничарската болница се разширява в Републиканска транспортна болница на подчинение на Министерството на транспорта. С Решение № 150 на Бюрото на Министерския съвет от 1.08.1985 г. болницата е трансформирана в Транспортен медицински институт /ТМИ/ с болнична база и научно звено за нуждите на транспортната експертиза.

След 10 ноември 1989 г., във връзка със структурната реформа в здравеопазването с Постановление на Министерския съвет от 16.01.2001 от ТМИ се сформира НМТБ "Цар Борис ІІІ", която по-прецизно да изпълнява определените и специфични функции от Закона за лечебните заведения и ПМС № 212 от 6.10.2000г.

От 7 години НМТБ "Цар Борис ІІІ" е единственото здравно заведение в България, което оказва медицинска помощ на бежанци. Болницата има сключен договор с Представителството на Върховния комисариат за бежанците към ООН.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed