Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
ГВА - сигурност 05.08.2002

С проведеното на 1 август 2002 г. национално съвещание по въпросите на безопасността и сигурността на полетите МТС и ГД ГВА практически потвърдиха, за пореден път, че една от основните им задачи са въпросите, свързани с надеждността при експлоатацията на летателните средства.

Необходимо е да отбележим, че по предварителни данни причините за последния инцидент със самолет от селскостопанската авиация на фирма "Симек" от гр. Ловеч, станал на 02.08.2002 г. са от субективен характер. Налага се извода за неправилна техника на пилотиране, довела до "срив" на самолета.

Планираното от ГД ГВА съвещание по сигурността бе елемент от систематичните действия на Министерството на транспорта и съобщенията за промяна на завареното фактическо положение, касаещо авиационния транспорт. Наистина е факт, че наредбата за сертифициране на летателния състав отлежава от 3 години, защото някому е било по-изгодно да използва старата нормативна база, предоставяща възможност чрез така наречената Висша квалификационна комисия пилотите да бъдат изпитвани от хора без необходимата квалификация. В момента всякакво лицензиране по старата Наредба № 5 е спряно до побликуването на Наредба №1 за лицензиране на летателния и техническия състав, която е в пълно съответствие с изискванията на Обединените европейски изисквания /JAR/.

Необходимо е също така да се подчертае, че посочените инциденти са основно в селскостопанската авиация и на тяхна база е неправилно да се правят генерални изводи за цялата авиация. Още на 28.04.2002 г. преди активния сезон на селскостопанската авиация бе проведено подобно съвещание със същия дневен ред с всички фирми, работещи в тази сфера. Междувременно на две от тях бе отнет лиценза за авиационен оператор поради пропуски в изискванията за безопасност и сигурност на полетите.

В МТС и ГД ГВА работата с основните авиационни оператори в транспортната авиация в областта на сигурността и безопасността е основна задача. Тази дейност касае обикновено авиокомпания БАЛКАН. Поради особения статут на авиокомпанията при последното удължаване на свидетелството й за авиационен оператор пред синдиците изрично бяха подчертани отговорностите им за безопасната експлоатация на самолетния парк.

Факт е, че състоянието, което заварихме в авиацията ни и като нормативна база, и като организационни предпоставки, наистина възпрепятства преговорите с ЕС по глава "Транспорт", но е факт и че усилията, които се полагат в момента, са значителни, както е значителна и увереността, че и тази глава ще бъде затворена в срок и целта е наистина Българската гражданска авиация в скоро време да тръгне по пътя, който ще я направи неделима част от Европейското "свободно небе".


  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed