1. Обща стойност на проекта - 39.2 млн. евро. 2. Подписани договори за заем - предварителни консултации с Европейската инвестиционна банка при следните условия: Размер на заема - 17 млн.евро; Българско съфинансиране - безвъзмездни помощи, концесии, частни инвестиции - 19 млн. евро; Заемополучател - Министерство на транспорта и съобщенията · Краен ползвател - ИА "Пристанищна администрация" · Срок на изплащане на заема - 25 години; Гратисен период - 6 години; Лихвен процент - фиксиран или плаващ на базата на лихвения процент за заеми на главния междубанков пазар за предпочетената валута (варира в границите 4-6,5%) по избор на Заемополучателя за всеки отделен транш; Валута - евро или всяка друга валута, която се търгува на основните чужди пазари, като всеки транш може да се тегли в три валути; Брой на траншовете - 3 транша на стойност 2 -10 млн. евро по решение на Заемополучателя; Валутен риск - възможно най-малък (вж. по-горе); Други - целеви кредит и дублиращ контрол от страна на Банката - средствата могат да се разходват само по проекта и в рамките на предварително оценените разходи по строителните работи;
3. Други източници за съфинансиране на проекта Пред-инвестиционни проучвания - Национална програма ФАР - 600000 евро; Инженеринг на проекта - 3,2 млн. евро; Техническа помощ, одит от Банката - безвъзмездна помощ - до 1 млн. щатски долара Проектът ще кандидатствува за безвъзмездна помощ по ИСПА
4. Техническо описание на проекта Проектът обхваща приоритетните инвестиции за рехабилитация, реконструкция, развитие и модернизация на Пристанище Лом и се състои от проучване на околната среда, проектиране, изграждане, въвеждане в експлоатация и надзор на следните компоненти: 4.1 Инфраструктурни инвестиции, които да модернизират и да направят устойчива в конструктивно отношение инфраструктурата на пристанището, включително: Реконструкция на кея; Драгиране на басейна на пристанището и отстраняване на отпадъците; Събаряне на стари постройки, разчистване на излезли от употреба железопътни линии и други препятствия, и изравняване и павиране на складовите площи; Изграждане на подходящи обслужващи мрежи, включително за отвеждане на канализацията в колектори.
4.2 Покупка на основно пристанищно оборудване (включително влекач(и)) и построяване на пристанищни сгради. 4.3 Инженерингови дейности - проектиране, супервизия, инвестиционен план, тържни книжа, ОВОС, техническа помощ. Забележка: Техническото описание е цитирано от финансовия договор. 5. Срок за изпълнението на проекта - 2005 г. 6. Развитие към момента "Стратегически план за развитието на пристанище Лом", разработен от "Хамбург Порт Консълтинг", "Софремер" и български подизпълнители - одобрен "Генерален план за развитие на Пристанище Лом", разработен от "Транспроект" - одобрен Предварителен доклад за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) върху Генералния план - одобрен от МОСВ.
7. Перспективи за 2002 г. Изготвяне на тръжна документация за проектиране; Изготвяне на технически проект; Изготвяне на доклад по ОВОС за обекта; Изготвяне на тръжна книжа за възлагане на строителните работи; Драгиране на басейна на пристанището; Спешни ремонтни работи.
8. Управление на проекта Звено за изпълнение на проекта (ЗИП). Отговорна агенция - ИА "Пристанищна администрация". Координация - дирекция "Транспортна политика, инфраструктура и строителство", МТС 9. Прогноза за товаропотока Година | 2005 г. | 2010 г. | 2015 г. | 2020 г. | Прогнозни товари в млн.тона | 1,995 | 2,430 | 2,955 | 4,375 |
|