Преглед на приоритетните инфраструктурни проекти – Дунав мост 2 и Летище София, направи министър Петров на редовната си пресконференция. Особено място беше отделено на проекта за изграждане на летище София, като представянето беше направено лично от архитекта – г-н Бернард Джон Хаселман- представител на холандската консултантска фирма НАКО. Очаква се съгласуване на тръжните документи с Европейската комисия и обявяване на търговете с оглед реалното строителство на летището да започне през пролетта. В петък ще бъде подписано споразумение за получаване на 4 998 000 евро по програма ИСПА за другия инфраструктурен проект – Дунав мост 2. Проектът е препотвърден като приоритетен в групата за бърз старт.Министърът подчерта заслугата на координатора на Пакта за стабилност – Бодо Хомбах и съдействието на румънския посланик у нас за успешното стартиране на проекта. ЛОТ Б2 – НОВА ПИСТОВА СИСТЕМА, ПЪТЕКИ ЗА РУЛИРАНЕ И СВЪРЗАНИ РАБОТИ Нова Писта, на разстояние 210 м от съществуващата Дължина: 3 600м Широчина: 45м Банкети: 2 х 7,5м Оразмерена за тип самолети MD – 11 с максимално излетно тегло 275 тона с класификационен номер на настилката, 78 PCN. Съществуващата писта ще се удължи и ще се използва за успоредна пътека за рулиране. Предвиждат се и три нови изходни скоростни пътеки за рулиране. Нова система за наземно осветление на летателното поле и навигационни средства, осигуряващи най-висока категория III на източния подход 27 и категория I на западния подход 09. За осъществяване на новата писта и успоредната пътека за рулиране се предвижда корекция на река Искър и мостово съоръжение. Предвидени са и нов периметров път и ограда и съответни аварийни и сервизни пътища. В съответствие с изискванията на ИКАO ще се изгради и Пожарна и Аварийна Станция. ЛОТ Б1 – НОВА СГРАДА НА ПЪТНИЧЕСКИ ТЕРМИНАЛ И ПРИЛЕЖАЩА ИНФРАСТРКТУРА Проектът задоволява световните стандарти за обслужване на пътници като указанията на ИКАО, формулирани в документ 9184-AN/902, правилата за сигурност, формулирани в приложение 17 и документ ИКАО 8973-4, Ръководство за сигурност и защита на гражданската авиация срещу действия на противозаконна намеса, приложение 9 и се зачитат местните закони и правила. Проектът на терминалния комплекс е базиран на концепцията “ниво и половина” на движението на пътниците и ще обслужва годишно 2 млн. пътници. Цялостният проект за съоръженията за обслужване на пътници ще се базира на прогнозата за трафика през 2018 година, в която се очаква поток от 2 000 пътника за час-пик. Първият етап е проектиран в съответствие с наличния бюджет. Ще има възможност за обслужване на 1 500 пътника за час-пик. Проектирани са контактни самолетни стоянки за следните категории самолети: Тип | Брой | Тип Е - B 747, B 777, MD 111 | 1 | Тип Д - A-300, TU 154, | 3 | Тип С - DC-9, MD-80, TU 134, B-737 | 3 | Всичко | 7 |
Общият капацитет на паркинга е 829 паркоместа разделени на 4 нива както следва: Ниво | Брой места | Ниво -1 | 207 паркоместа | Ниво -2 | 207 паркоместа | Ниво -3 | 208 паркоместа | Ниво -4 | 207 паркоместа |
Застроените площи на отделните подобекти са както следва: Терминална сграда – 55448 м2; Галерия с пътнически ръкави - 10972 м2; Покрит паркинг - 32920 м2; Обща площ за всички обекти – 99340 м2; Към пътническия терминал е обособена техническа зона, където са разположени трафопост, противопожарни резервоари с помпена и котелна централа на газ. |