Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Споразумението, свързано с процеса на строителството и въвеждането в експлоатация на Дунав мост 2, беше подписано днес 31.07.2006
Голям размер

Споразумението между Правителството на Румъния и Правителството на Република България за трансграничния трафик на лица, транспортни средства, оборудване и материали в процеса на строителството и въвеждането в експлоатация на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост между двете страни на река Дунав беше подписано днес. Документът беше парафиран в присъствието на министър Петър Мутафчиев от заместник-министъра на транспорта на Република България Весела Господинова и от държавния секретар на Министерството на администрацията и вътрешните работи на Румъния Александру Мирча, упълномощен от румънското правителство. Тази важна стъпка за ускоряването на проекта стана възможна в такива кратки срокове след провелата се на 27 юни 2006 г. срещата във Видин между министъра на транспорта Петър Мутафчиев и румънския му колега Раду Берчану. Тогава беше ясно декларирана позицията за конкретни и бързи действия от двете страни.

Споразумението има за цел да уреди начина на преминаване на българо-румънската граница от лица, транспортни средства, оборудване и материали за периода на строителството до момента на въвеждане в експлоатация на новия мост. В Споразумението са дадени определения на основни понятия, като „строителна площадка”, „материали”, „граничен контрол”, „контролни органи” и др.

Регламентира се достъпът и движението в границите на строителната площадка по време на изграждането на обекта, както и специалните разпоредби за граничния полицейски, митнически, пътен и санитарен контрол. Споразумението съдържа клаузи за осигуряването на спешна медицинска помощ в случай на необходимост, спазването на разпоредбите за опазване на околната страна, както и достъпът на други контролни органи до строителната площадка в рамките на възложената им от законите на двете страни компетентност.

Текстът на Споразумението е изготвен, обсъждан и като цяло съгласуван с румънските партньори на заседанията на смесени работни групи № 3 (за граничния контрол) и № 9 (по правните въпроси).

***

Припомняме ви, че проектът за “Изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост на река Дунав при градовете Видин (България) – Калафат (Румъния)” е един от най-големите и сложни инфраструктурни проекти, които се изпълняват от Министерството на транспорта. Той включва:

  • проектиране и строителство на моста (пътен и железопътен) с четири пътни ленти и една железопътна линия и
  • строителство на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура, което обхваща: изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия, реконструкцията на съществуващата пътническа гара и строителството на 4 пътни възела на две нива.

Общата му стойност е 236 млн. евро, от които:

  • 226 млн. евро за строителни работи;
  • 10 млн. евро за предпроектни проучвания, проектиране, консултантска помощ.

Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на Република България, както следва:

І. За строителни работи:

  • 70 млн. евро – безвъзмездна помощ от програма ИСПА на Европейския съюз;
  • 70 млн. евро – заем от ЕИБ;
  • 5 млн. евро – безвъзмездна помощ от AFD;
  • 2,045 млн. евро – безвъзмездна помощ от KfW;
  • 18 млн. евро – заем от KfW;
  • 60,76 млн. евро – държавен бюджет на Република България.

ІІ. Предпроектни проучвания, проектиране, консултантска помощ:

  • 0,5 млн. евро – безвъзмездна помощ от AFD (усвоени);
  • 0,6 млн. евро – безвъзмездна помощ от KfW (усвоени);
  • 0,2 млн. евро – програма ФАР на ЕС (усвоени);
  • 4,998 млн. евро – програма ИСПА на ЕС (усвояват се);
  • 4,0 млн. евро – държавен бюджет на Република България (усвояват се).

Проектът се движи според реалистичен и актуализиран работен графиик.

 

ИЗВЪРШЕНОТО ДО НАСТОЯЩИЯ МОМЕНТ:

  • Средствата от всички финансови източници за строителството на проекта са осигурени.
  • Отчуждителните процедури за мостовата площадка са приключени.
  • Издадени са необходимите разрешителни за начало на строителните работи.
  • Тръжното досие за проектиране и строителство на моста е изпратено на фирмите от късата листа на 25 май 2006 г. Срокът за подаване на офертите е 15 септември 2006 г.
  • На 15 юни 2006 г. беше проведена разяснителна среща за фирмите от късата листа за моста и посещение на строителната площадка на българска и румънска територия.
  • Изготвени са тръжните досиета за строителството и надзора над строителството на прилежащата инфраструктура, които са изпратени в Делегацията на ЕК за одобрение.

ПРЕДСТОЯЩИ ДЕЙНОСТИ ДО КРАЯ НА 2006 Г.:

  • Приключване на отчужденията за прилежащата инфраструктура.
  • Провеждане на оценка на офертите от фирмите от късата листа за изпълнение на моста, получаване на одобрението от Делегацията на ЕК на оценителния доклад и сключване на договора с избрания проектант и строител на моста – до края на настоящата година.
  • Провеждане на оценка на офертите за надзора над проектирането и строителството на моста, получаване на одобрението от Делегацията на ЕК на оценителния доклад и сключване на договора с избрания Супервайзор на проектирането и строителството на моста – до края на настоящата година.
  • Одобрение от Делегацията на ЕК на тръжните досиета за строителство и супервизия на строителството на прилежащата инфраструктура и публикуване на обявите за стартиране на двата търга.

За допълнителна информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 96 20
e-mail:
kvardev@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed