Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проблемът за гарантирането на режима ТИР за България вече е разрешен 02.08.2006
Голям размер

Проблемът за гарантирането на режима ТИР за България вече е разрешен. Това обяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев днес по време на пресконференция провела се в Министерството на транспорта в присъствието на главния секретар на IRU Мартен Марми, заместник-министъра на финансите Георги Кадиев и ръководителите на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ).

Този проблем възникна през 2002 г. и създаде реална опасност от прекратяване на гаранциите по режима ТИР. Благодарение на активните и спешни мерки на българското правителство, проявения професионализъм от страна на IRU и личния принос на г-н Марми всички тези проблемни въпроси са вече история, заяви по време на срещата министър Мутафчиев. Той каза още, че българската страна оценява високо ролята на IRU и режима ТИР в областта на международните превози. Нормалното му функциониране ще бъде от огромно значение за България предвид факта, че ще бъдем външна граница на ЕС, намираща се на един голям географски кръстопът. В този смисъл българската страна ще се радва и занапред на отличното сътрудничество с IRU, изразяващо се в конкретни и ясни взаимоотношения и намиране на общи позиции в международните организации в областта на автомобилните превози. Така ще се създаде благоприятна среда за развитие и работа на автомобилните превозвачи.

От своя страна главният секретар на IRU Мартен Марми заяви, че е удовлетворен от действията на българското правителство и конкретните министерства за разрешаването на проблема. По този повод той награди министър Мутафчиев със златна звезда на IRU.

Министър-председателят Сергей Станишев също получи вчера почетен знак на организацията. За първи път от 15 години IRU дава два почетни знака на една и съща държава по едно и също време.

Мартен Марми по време на пресконференцията каза още, че България е на трета или четвърта позиция в света по отношение на автомобилните превози. България има повече камиони от страна като Русия, три пъти повече от Франция и десет пъти повече от Италия. Поради тази причина той изтъкна, че либерализацията на автомобилните превози и премахването на квотите е от интерес за нашата страна.

Професионалната биография на главния секретар на IRU Мартен Марми и  информация за IRU можете да откриете в Приложения.

За допълнителна информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 96 20
e-mail:
kvardev@mt.government.bg

Приложения
 Професионална биография на главния секретар на IRU Мартен Марми (30.5 KB)
 Информация за IRU (34 KB)
P8024773.JPG
P8024802.JPG
 Коментари (0)

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed