Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Мутафчиев изрази надежда, че в най-скоро време Летище София ще има нов терминал 23.11.2005
Голям размер

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев посети днес, 23 ноември 2005 г. изграждащия се нов пътнически терминал и прилежащите съоръжения към Летище София. Той се запозна с хода на изграждането на новото летище.

При обиколката си министър Мутафчиев констатира, че има сериозен напредък при строежа на новото летище. „Оптимист съм, че в най-скоро време ще имаме нов терминал” – заяви транспортният министър. Мутафчиев изрази надежда, че изпълнителите на проекта „Щрабаг” в най-кратки срокове ще довършат строителните работи.

***

Проектът за реконструкция, развитие и разширение на Летище София е един от най-мащабните проекти по програма ИСПА на Европейския съюз в България. С решение на Министерския съвет той е обявен за обект с национално значение.

Новоизграденото летище София ще обслужва всички класове самолети. Капацитетът му ще бъде до 2.6 млн. пътника годишно и 26 000 т. годишен карго обмен. С новия проект ще се намали вредното влияние върху околната среда и ще се повиши безопасността и сигурността.

Общата стойност на проекта е 210 млн. евро. От тях 60 млн. евро са осигурени чрез заем от Европейската инвестиционна банка, 38,1 млн. евро – от Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие, 50 млн. евро са грант от ИСПА и ФАР, а останалите средства са осигурени чрез съфинансиране от българската страна.

Лот Б2 – Нова листова система и съпътстващи работи

  • Нова писта за излитане и кацане (ПИК) – дължина 3600м, широчина 45м плюс странични ивици за безопасност – 2х7.50 м, разположена на 210 м успоредно от съществуващата.

  • Удължаване на съществуващата писта и превръщането и в успоредна пътека за рулиране.

 

Съществуващата писта се удължава с 800 м на изток и дължината й става 3600 м пътека за рулиране, включваща две изходни пътеки за рулиране при новия край на ПИК 27.

 

  • Нови свързващи и скоростни пътеки за рулиране с обща площ около 60 000 м2.

 

Три високоскоростни пътеки за рулиране ще се изградят между пистата и успоредната пътека за рулиране (пътеки за рулиране А, С и Е) и реконструирани пътеки за рулиране В и S.
При базова скорост на самолета поне 93 км/час, отсечките имат следните характеристики:
-ъгъл на пресичане с пистата: 30°
-радиус на обръщателната крива: минимум 550 м
-широчина на настилката: стесняваща се от 27 м от страната на новата ПИК до 23 м от страна на успоредната пътека за рулиране
-широчина на странични ивици
за безопасност: минимум 7.5 м

 

  • Мост над река Искър и укрепване на бреговете на реката

 

Мостът е монолитна стоманобетонова конструкция с ширина 460 м и дължина 36.5 м. Надлъжната схема на моста е триотворна рамка (11.5 м + 13.0 м + 11,5 м) с корави възли между опорите и връхната конструкция.

 

В широчина мостът е разделен чрез надлъжни фуги на девет самостоятелни секции. Разположението на фугите и широчините на секциите (максимум 52.50 м) са съобразени със ситуирането на пистите и пътищата и дефинираните от тях зони на натоварване, стоманобетонни плочи с дебелина 90 см, а на крайните секции 1 и 9 – с дебелина 70 см.

Трасето на укрепването па реката съвпада с речното корито при съществуващото положение с изключение на участъка в който се намира моста под охраняемата зона на летището и кривите преди и след моста.

Укрепването започва от началото на съществуващата източна дига (около 1300 м преди моста при новата ПИК) и завършва на около 600 м преди двата моста на автомагистрала "Хемус".

В тези си граници укрепването па коритото на река Искър е 2640 м от които 1150 м от южната страна на моста са завършени през 2004 г.

  • Наземно осветление на летателното поле, съвременни навигационни средства според изискванията на IСАО за Категория III и комуникации за дистанционно управление на системите.

  • Подстанция за пожарна и аварийна безопасност, включва съоръженията

 

Сградата е едноетажна с разгъната застроена площ 870 м2.
Станцията има 6 гаражни клетки за:
  • три пожарогасителни коли;
  • една за кола с пяна;
  • една за бърза интервенция;
• една за бърза медицинска помощ.

 

  • Сграда за наземно осветление на летателното поле, включва оборудването

 

Сградата е едноетажна с разгъната застроена площ 183.56 м2. Станцията за наземно осветление осигурява осветлението на летателното поле от два независими източника за основно захранване и за резервно захранване с напрежение 6кV.

 

  • Анти-обледенителни площадки, сервизни пътища, отводнителна система

 

Размерът на анти-обледенителната площадка се базира на IСАО тип самолет Е с максимална разпереност на крилото от 65 м и е в съответствие с Анекс 14 на IСАО обхващащ и направените изменения от април 1998 г., и глава 3 от Консултативния Циркуляр на FАА-АС 120-60.
- дължина на анти-обледенителна площадка: 75 м
- широчина на анти-обледенителна площадка: 65 м
- широчина на зоната за маневриране
около анти-обледенителната площадка: 8 м
- широчина на настилката на банкетите: 7.5 м

 

Предвижда се новата пистова система да обезпечава 20 самолетни движения на час и 2200 пътника в пиковите часове.

Проектът решава проблема с изместване на напоителните канали, засегнати от новите съоръжения на летището. Пресичането на реката чрез мостова конструкция от стоманобетон е перпендикулярно на новата писта.

Направена е предварителна (1996 г) и окончателна (2000 г) оценка на въздействието върху околната среда.

Изместването на началото на новата писта за излитане и кацане /ПИК/ в източна посока спрямо съществуващата ще доведе до чувствително намаляване на броя на жителите, засегнати от наднормен шум. предизвикан от оперирането на самолетите на Летище София.

След проведена процедура по ЗОП е избран изпълнител и е сключен договор с датската фирма Bruel & Kjaer & Sound & Vibration Measurements A/S за доставка и инсталиране на система за мониторинг на авиационния шум и наблюдение на траекторията на полетите.

Същевременно е подготвен и се изпълнява Проект за защита от шума на територията на хигиенно-защитната зона около Летище София, който включва комплекс от мерки за намаляване на ошумяването. Към днешна дата Летище София е завършило подмяната на съществуващата дограма на 106 основно училище "Дичо Петров" с алуминиева с индекс на звукоизолация 35dВ и в момента се прави подмяна на дограмата на къщите
в същия район.

За допълнителна информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 96 20
e-mail: kvardev@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed