Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Договорът за концесия на Пристанищен терминал Свищов влезе в сила днес 21.04.2007
Голям размер

Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова подписа днес протокол за влизане в сила на договора за концесия на Пристанищен терминал Свищов, част от Пристанище за обществен транспорт Русе. Договорът беше сключен на 15 Февруари 2007 г. между министъра на транспорта и „Драгажен флот - Истър" АД Свищов.

С Решение № 427 от 12.05.2005 г. (обн. Д.В. бр.44/2005 г.) Министерският съвет стартира процедурата за предоставянето на концесия на Пристанищен терминал Свищов, част от Пристанище за обществен транспорт Русе - обект - публична държавна собственост и определи начина на определянето на концесионера да се извърши чрез едностепенен неприсъствен конкурс.

С Решение № 866 от 07.11.2005 г. Министерският съвет определи "Драгажен флот - Истър" АД, със седалище гр. Свищов, за спечелил конкурса участник за предоставяне на концесия на Пристанищен терминал Свищов, част от Пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе.

Решение № 866 на Министерския съвет от 7 ноември 2005 г. е обжалвано пред Върховния административен съд, 3-членен състав от участниците в неприсъствения конкурс „Интерпорт" ООД, гр. София и „Слънчев дар" АД, гр. Варна.

Върховният административен съд, 3-членен състав, четвърто отделение с Решение № 6688 от 19 юни 2006 г. е отхвърлил жалбата на „Интерпорт" ООД, гр. София и жалбата на „Слънчев Дар" АД, гр. Варна, подадени против Решение № 866 от 7 ноември 2005 г. на Министерския съвет за определяне на спечелилия едностепенен неприсъствен конкурс кандидат за предоставяне на концесия на Пристанищен терминал Свищов, част от Пристанище за обществен транспорт Русе - обект - публична държавна собственост.

Основните условия на концесията са следните:

І. Срокът на концесията е 31 години.

ІІ. На територията на пристанищния терминал - обект на концесия,  концесионерът се задължава да извършва следните пристанищни услуги:

  • обработка на товари и поща;
  • обслужване на пътници;
  • морско-технически услуги: снабдяване на корабите с вода, телефон, ел. Енергия, швартоване и управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност.

ІІІ. Концесионерът се е задължил за първите десет години от срока на  концесията да достига:

  • средногодишен товарооборот в размер не по-малък от 1347 698 тона при базов товарооборот от 767000 тона и реализиран товарооборот през 2006 г. от 743457 тона;
  • средногодишен пътникопоток в размер не по-малък от 25059 броя пътници при базов пътникопоток от 5000 броя и реализиран пътникопоток през 2006 г. от 8 589 броя пътници;

IV. За срока на концесията, концесионерът се задължава да извърши инвестиции в обекта на концесия, както следва:

1. В размер не по-малък от 3 212 000 лева за първите 2 години от срока на концесията.

2. В размер не по-малък от 10 637 000 лева за първите 10 години от срока на концесията, в това число инвестициите за първите две години.

3. В размер не по-малък от 19 227 000 лева за целия срок на концесията, в това число инвестициите за първите десет години.

V. Концесионерът се задължава да заплаща годишни концесионни възнаграждения, както следва:

Годишни концесионни плащания, съставени от две части - фиксирана и променлива:

1. Фиксирана част на годишното концесионно възнаграждение е в размер на 207 000 евро. Фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение ще се индексира на всеки пет години от срока на концесия с индекса на потребителските цени с натрупване.

2. Променлива част на годишното концесионно възнаграждение в размер на 25 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година от извършваните пристанищни услуги на обекта на концесията спрямо приетите за базови брутни приходи в размер на 1 140 000 евро (при реализирани приходи през 2006 г. - 1 332 000 евро.

VІ. Изпълнени са условията за влизане в сила на договора за концесия:

1. Концесионерът е заплатил Еднократно концесионно възнаграждение от 600 000 лева.

2. Концесионерът е представил изискващите се банкови гаранции:

а) за добро изпълнение на инвестиционната програма за първата договорна година и

б) гаранция от 342 000 евро за добро изпълнение на договора, която концесионера ще поддържа през целия срок на концесията.

3. На концесионера е издадено Удостоверение за експлоатационна годност № 75 от 24.03.2007 г.

4. Концесионера е вписан в Регистъра на пристанищните оператори съгласно Удостоверение № 36 от 21.04.2007 г.

5. Комисията за защита на конкуренцията прие Решение 184 от 06.04.2007 г., че влизането в сила на договора за концесия не води до концентрация на стопанска дейност.

 

За допълнителна информация:
Ясен Зарев, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 94 85
e-mail: yzarev@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed