Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова подписа днес протокол за влизане в сила на договора за концесия на Пристанищен терминал Свищов, част от Пристанище за обществен транспорт Русе. Договорът беше сключен на 15 Февруари 2007 г. между министъра на транспорта и „Драгажен флот - Истър" АД Свищов. С Решение № 427 от 12.05.2005 г. (обн. Д.В. бр.44/2005 г.) Министерският съвет стартира процедурата за предоставянето на концесия на Пристанищен терминал Свищов, част от Пристанище за обществен транспорт Русе - обект - публична държавна собственост и определи начина на определянето на концесионера да се извърши чрез едностепенен неприсъствен конкурс. С Решение № 866 от 07.11.2005 г. Министерският съвет определи "Драгажен флот - Истър" АД, със седалище гр. Свищов, за спечелил конкурса участник за предоставяне на концесия на Пристанищен терминал Свищов, част от Пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе. Решение № 866 на Министерския съвет от 7 ноември 2005 г. е обжалвано пред Върховния административен съд, 3-членен състав от участниците в неприсъствения конкурс „Интерпорт" ООД, гр. София и „Слънчев дар" АД, гр. Варна. Върховният административен съд, 3-членен състав, четвърто отделение с Решение № 6688 от 19 юни 2006 г. е отхвърлил жалбата на „Интерпорт" ООД, гр. София и жалбата на „Слънчев Дар" АД, гр. Варна, подадени против Решение № 866 от 7 ноември 2005 г. на Министерския съвет за определяне на спечелилия едностепенен неприсъствен конкурс кандидат за предоставяне на концесия на Пристанищен терминал Свищов, част от Пристанище за обществен транспорт Русе - обект - публична държавна собственост.
Основните условия на концесията са следните: І. Срокът на концесията е 31 години. ІІ. На територията на пристанищния терминал - обект на концесия, концесионерът се задължава да извършва следните пристанищни услуги: обработка на товари и поща; обслужване на пътници; морско-технически услуги: снабдяване на корабите с вода, телефон, ел. Енергия, швартоване и управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност.
ІІІ. Концесионерът се е задължил за първите десет години от срока на концесията да достига: средногодишен товарооборот в размер не по-малък от 1347 698 тона при базов товарооборот от 767000 тона и реализиран товарооборот през 2006 г. от 743457 тона; средногодишен пътникопоток в размер не по-малък от 25059 броя пътници при базов пътникопоток от 5000 броя и реализиран пътникопоток през 2006 г. от 8 589 броя пътници;
IV. За срока на концесията, концесионерът се задължава да извърши инвестиции в обекта на концесия, както следва: 1. В размер не по-малък от 3 212 000 лева за първите 2 години от срока на концесията. 2. В размер не по-малък от 10 637 000 лева за първите 10 години от срока на концесията, в това число инвестициите за първите две години. 3. В размер не по-малък от 19 227 000 лева за целия срок на концесията, в това число инвестициите за първите десет години. V. Концесионерът се задължава да заплаща годишни концесионни възнаграждения, както следва: Годишни концесионни плащания, съставени от две части - фиксирана и променлива: 1. Фиксирана част на годишното концесионно възнаграждение е в размер на 207 000 евро. Фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение ще се индексира на всеки пет години от срока на концесия с индекса на потребителските цени с натрупване. 2. Променлива част на годишното концесионно възнаграждение в размер на 25 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година от извършваните пристанищни услуги на обекта на концесията спрямо приетите за базови брутни приходи в размер на 1 140 000 евро (при реализирани приходи през 2006 г. - 1 332 000 евро.
VІ. Изпълнени са условията за влизане в сила на договора за концесия: 1. Концесионерът е заплатил Еднократно концесионно възнаграждение от 600 000 лева. 2. Концесионерът е представил изискващите се банкови гаранции: а) за добро изпълнение на инвестиционната програма за първата договорна година и б) гаранция от 342 000 евро за добро изпълнение на договора, която концесионера ще поддържа през целия срок на концесията. 3. На концесионера е издадено Удостоверение за експлоатационна годност № 75 от 24.03.2007 г. 4. Концесионера е вписан в Регистъра на пристанищните оператори съгласно Удостоверение № 36 от 21.04.2007 г. 5. Комисията за защита на конкуренцията прие Решение 184 от 06.04.2007 г., че влизането в сила на договора за концесия не води до концентрация на стопанска дейност. За допълнителна информация: Ясен Зарев, Пресцентър, Министерство на транспорта Тел: 940 94 85 e-mail: yzarev@mt.government.bg |