Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Новата политика в управлението и финансирането на железниците ще гарантира сигурна, безопасна и комфортна услуга 17.10.2008
Голям размер

Новата политика в управлението и финансирането на българските железници ще гарантира сигурна, безопасна и комфортна услуга, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев по време на пресконференция днес. Той и председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Йордан Мирчев представиха документа за развитие на българските железници за периода 2008 - 2013 г. в Министерството на транспорта.

Програмата се очаква да бъде обсъдена и одобрена от правителството, за да може изпълнението й да стартира през 2009 г. Ако това стане, съставът на БДЖ ще бъде подновен, както и ще се модернизира жп инфраструктурата в страната. България е на едно от последните места по инвестиции в сектора със средства в размер на 0,18% от брутния вътрешен продукт, съобщи транспортният министър.

Министър Петър Мутафчиев заяви, че друга алтернатива за развитието на железопътния транспорт и стабилизирането на транспортната система в страната вече няма.

Председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Йордан Мирчев посочи че, не може българските железници да се развиват на базата на инвестиции година за година. Модерна инфраструктура и подвижен състав се постигат единствено в резултат на едно дългосрочно планиране. Той очерта 10 основни принципа, залегнали изготвения документ:

1. Дългосрочна финансова рамка 2008-2013.

2. Интегриран подход (обща визия) за инвестиционната политика по схемата: инфраструктура - влакове - услуга.

3. Включване в проекта на всички институции за финансиране на завършени инфраструктурни и технологични проекти по схемата: инфраструктура - влакове - услуга (ОП „Транспорт", заеми, държавно участие, собствено финансиране и др.)

4. Инвестиции, преди всичко в бизнес дейностите по направленията от трансевропейската железопътна мрежа и с национално значение и със значително въздействие върху пазара на жп услугите и приходи.

5. Инвестиции в качеството на услугата, с цел повишаване на конкурентноспособността.

6. Агресивна инвестиционна политика от страна на държавата и целенасочени действия вътре в железниците, защото проблемите не са само в парите.

7. Сега железниците преди всичко поглъщат огромни средства от бюджета. Целта е да започнат да генерират повече превози и приходи.

8. Агресивната инвестиционна политика да доведе до повече собствени средства, постепенно редуциране дела на субсидиите от държавата за железниците и освобождаване на бюджетните средства от субсидии към инвестиции.

9. Възможности за заместващи инвестиции, при невъзможност държавата да осигурява пълния им размер.

10. Радикални промени в Закона за железопътния транспорт по отношение модела за управление и финансиране на железниците.

 За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 9409 534
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed