Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
От 1 юни клиентите на БДЖ ЕАД ще пътуват с новите рециклирани спални вагони 20.05.2009
Голям размер

Новите рециклирани спални вагони и вагони тип „бистро" ще бъдат пуснати в редовна експлоатация от 1 юни 2009 г., това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев по време на представянето им днес на Централна гара - Пловдив. Основната ни цел е да осигурим сигурност и безопасност на пътниците и повишаване на качеството на транспортната услуга - каза още транспортният министър.

Спалните вагони  ще бъдат включени в съставите на нощните влакове от София за Бургас, Варна и Добрич и обратно, както и в състава на нощните влакове между Пловдив и Варна. След осъществяване на необходимата координация между „Български държавни железници" ЕАД и съседните железопътни администрации, рециклираните спални вагони ще бъдат включени и в съставите на международни влакове.

Вагоните тип „бистро" ще бъдат включени също в съставите на ускорените бързи влакове „Златни пясъци" (София-Варна-София) и ускорените бързи влакове „Слънчев бряг" (София-Бургас-София).

До момента са доставени дванайсет спални вагона и три вагона тип „бистро". През следващите месеци предстои доставката и пускането в експлоатация на още осемнайсет рециклирани спални вагона и два вагона тип „бистро".

Спалните вагони и вагоните тип „бистро" са доставени от Германия и отговарят на европейските технически спецификации за оперативна съвместимост (TSI), както и на съвременните изисквания за безопасност, противопожарна сигурност и комфорт. Доставката на тези вагони е в изпълнение на програмата на „Български държавни железници" ЕАД за обновяване на подвижния състав за пътнически превози и повишаване на качеството на транспортната услуга.

Вагоните са оборудвани с пожароизвестителна уредба със самостоятелно електрическо захранване, което осигурява непрекъсваемост при работата на уредбата. Тютюнопушенето в спалните вагони, както и във всички други видове пътнически подвижен състав на националния железопътен превозвач, е категорично забранено. Пожароизвестителната уредба може да регистрира и наличие на дим от запалена цигара в спална кабина или коридора на вагона.

Материалите, от които е изработено вътрешното обзавеждане на вагоните (плоскости, подови настилки, тапицерии и пр.), отговарят на съвременните стандарти за негоримост. Съгласно изискванията на „Български държавни железници" ЕАД, доставчикът e представил съответния сертификат за негоримост за всеки един от вложените материали.

Новодоставените спални вагони са оборудвани с автоматична система за блокиране на страничните входни врати след потегляне на влака и по време на път, съгласно съвременните изисквания за безопасност и сигурност при превозите на пътници. При спиране на влака, блокировката на вратите автоматично се изключва.

Рециклираните спални вагони разполагат с климатична инсталация, която работи в режим на охлаждане или режим на отопление в зависимост от конкретните външни атмосферни условия, за да поддържа оптималната температура за комфорта на пътуващите.

Спирачната система на вагоните е оборудвана с допълнителни устройства, които осигуряват бърза и адекватна реакция при различни експлоатационни ситуации.

Новодоставените спални вагони разполагат с единайсет спални кабини, т.е. максималният капацитет е 33 спални места. За сравнение можем да посочим, че традиционно използваните досега в „Български държавни железници" ЕАД спални вагони разполагат с десет кабини, т.е. 30 спални места.

Вагоните тип „бистро" разполагат със салон за консумация с бар за обслужване на пътниците. Клиентите на „Български държавни железници" ЕАД ще имат възможност да закупуват от бара топли и студени закуски, както и напитки. Персоналът, който обслужва бара, е преминал специално обучение както за работа с клиенти, така и за правилата за пожарна безопасност при боравене с електрически уреди.

В салона за консумация са разположени няколко сепарета с маси, като общият им капацитет е 12 седящи места. Освен със салон за консумация, вагоните разполагат и с места за пътуване. Пътническата част е изцяло първокласна и е съставена от безкупейна зона с 10 седящи места и три допълнителни сгъваеми седалки, както и с две купета с общо 8 седящи места. В безкупейната зона е осигурена възможност за пътуване на трудноподвижен пътник в инвалидна количка. Две от входните врати на вагоните тип „бистро" са проектирани така, че да осигуряват достъп до вагона на пътници с ограничена мобилност. Дизайнът на санитарния възел във вагона също е изготвен така, че да бъде максимално удобен за трудноподвижни клиенти.

Както пътническата част, така и салонът за консумация са оборудвани с климатична инсталация, която поддържа оптимална температура във вагона с оглед комфорта на пътниците.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 9409 534
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed