Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Новият тунел на софийското метро ще бъде финансиран по ОП „Транспорт” 08.07.2010
Голям размер

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков днес присъства на старта на пробива на тунел на софийското метро под бул. „Александър Малинов” в квартал Младост 1.

По време на официалната церемония министър Цветков заяви, че разширението на софийското метро е един от най-бързо развиващите се инфраструктурни проекти на България. Изграждането на пробива на тунела под бул. „Александър Малинов” ще намали значително задръстванията и ще ограничи трафика в столицата. Участъкът в Младост, част от който е и тунелът, ще бъде включен за финансиране по Оперативна програма „Транспорт”. Това решение бе взето на последното заседание на Комитета за наблюдение на Оперативната програма, проведено през миналия месец. Финансиране по програмата ще получи и участъкът от жк Обеля 2 до пътен възел „Надежда”, каза още Александър Цветков.

***

Информация за изграждането на тунела под бул. „Александър Малинов”

Инвеститор – Метрополитиен ЕАД.

Главен проектант на тунела – доц. д-р Виктор Ташев.

Главен изпълнител на метроучастъка – Обединение Метро Младост /Адвал АД, Стройинжект АД, Пи Ес Ай АД, Трейс – София ЕАД/.

Тунелът е последния участък от продължението на първи метродиаметър и свързва Метростанция 13, Младост І /кръстовище на бул. „Андрей Сахаров” и ул. „Йерусалим”/ с Метростанция 19 /бул. „Цариградско шосе” при Експо Център/. Предвидено е изграждане на два еднопътни метротунела, отклонение в посока Бизнес парк Младост, свързващи галерии, отводняващи шахти. Всяка от тунелните тръби е с дължина по  400 метра и сечение от по 35 кв.м.

Подземното изграждане на метроучастъка ще се осъществи по „Нов австрийски тунелен метод” (НАТМ). Този метод е разработен през миналия век и се налага като основен метод в тунелното строителство, като главното му предимство, освен сигурността, е това, че е значително по-евтин и мобилен и ще гарантира безпроблемен трафик на кръстовището на бул. ”Александър Малинов” и бул. ”Андрей Сахаров”.

Особена сложност представлява отклонението към ”Бизнес парк Младост”, тъй като при това изпълнение се оформят три комуникационни етажа – два тунела на различни нива и съществуващия булевард ”Александър Малинов”. Сложната геология и непрекъснатия трафик създават допълнителни трудности при изграждането на тунела. 

Предвижда се тунела да бъде завършен през 2011година, като крайния срок за завършване на целия участък от Първи метродиаметър е 2012 година.

Снимки от събитието можете да открите тук: http://www.mtitc.government.bg/gallery.php?category=547 

За информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 620
e-mail:
kvardev@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Снимки от старта на пробива на тунел на софийското метро под бул. „Александър Малинов” в квартал Младост 1


Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed