Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министрите Ивайло Московски, Томислав Дончев и Лиляна Павлова представиха новите насоки за развитие на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) 19.10.2011
Голям размер

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев и министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова представиха новите насоки за развитие на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). Съвместната пресконференция се проведе днес в сградата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

“На днешния ден Европейската комисия приема новите насоки за развитие на TEN-T и по този начин определя своите транспортни приоритети с хоризонти 2020, 2030 и 2050 години”, каза министър Ивайло Московски. По думите му Трансевропейската транспортна мрежа има голямо значение за развитието на транспортната инфраструктура на България, тъй като планирането на приоритетните европейски направления и възли е обвързано с последващо влагане на европейските средства в развитието им. За Република България това е един изключително важен и значим процес, който определя бъдещата политика на ЕС в дългосрочен период, каза още министър Ивайло Московски.

Отчитайки положените през последните години усилия, министър Московски изказа удовлетвореността си от успешно свършената работа от екипа на МТИТС. Той благодари и на екипите на министър Дончев и министър Павлова, както и на самите тях, за пълната подкрепа, която оказваха през целия преговорен период. Също така министърът отбеляза и доброто сътрудничество с експертите от ЕК и оказаната от тях методична помощ при съвместната дейност.

Развитието на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) е приоритет, както в европейската, така и в националната транспортна политика. Като страна-членка на ЕС, България има интерес от изпълнението на една последователна политика за развитие на транспортната мрежа на Съюза. Географското положение на страната определя важното й място в тази мрежа.

Основните цели на Трансевропейската транспортна мрежа са свързани с:

  • Осигуряване на трайна мобилност на хората и стоките в пространство без вътрешни граници по отношение на социалните условия, безопасността, опазването на околната среда и конкуренцията.
  • Засилване на икономическото и социалното сближаване.
  • Оптимално използване на наличния капацитет и оперативна съвместимост между видовете транспорт.
  • Осигуряване на висококачествена инфраструктура при приемливи икономически условия.
  • Подобряване и улесняване на достъпа.
  • Ефективно свързване на TEN-T със съседните държави и региони.

Новата политика за развитие на Трансевропейската транспортна мрежа включва планиране на мрежата на две нива: Основна мрежа – състои се от най-важните международни връзки в ЕС и Широкообхватна мрежа – захранва и разпределя транспортните потоци от основната мрежа

През месец октомври 2011 г. в Брюксел бяха уточнени всички приоритетни направления в TEN-T мрежата, засягащи територията на Република България.

В Широкообхватната мрежа са включени 5 нови пътни отсечки, които до сега не фигурираха в TEN-T мрежата:

  • доизграждане на автомагистрала „Хемус”;
  • скоростен път „Рила”;
  • скоростен път I-2 Русе – Шумен;
  • скоростен път Варна – Дуранкулак;
  • път Пловдив – Рудозем.

Железопътните направления, предложени за включване в широкообхватната мрежа, обхващат всички основни железопътни трасета на България.

Предвижда се в широкообхватната TEN-T мрежа да бъдат включени и интермодалните терминали в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Лом, Драгоман, Свиленград и Горна Оряховица. В областта на водния транспорт са обхванати морските пристанища Варна и Бургас, както и речното пристанище Силистра. По отношение на летищната инфраструктура са включени 5 основни български летища – София, Бургас, Варна, Пловдив и Горна Оряховица.

Тези проекти са с хоризонт на изпълнение 2050 г.

В Основната мрежа влизат всички досегашни коридори, както и пътното направление София – Велико Търново – Русе – Букурещ и железопътното направление София – Горна Оряховица – Русе – Букурещ.

Предварителният списък от проекти за България по видове транспорт с хоризонт на изпълнение до 2020 г. включва:

1.      Приоритетен проект 18 „Преодоляване на тесните места по р. Дунав” – 371,5 млн. евро.

2.     В областта на железопътния и интермодалния транспорт:

  • жп линията Драгоман – София – Септември.

          - Сръбска граница/Драгоман – София (43 km) – 133 млн. евро;

          - София – Септември (101,5 km) – 1 081 млн. евро;

  • Пълно завършване на железопътен възел София – 310 млн. евро.
  • Приоритетен проект 22 Видин – Медковец – Мездра – София (223,1 km) – 2 677 млн. евро.

          - Видин – Медковец (62,5 km) – 537 млн. евро;

          - Медковец – Мездра (84,3 km) – 736 млн. евро;

          - Мездра – София (76,3 km) – 1 404 млн. евро;

  • София – Перник – Радомир (48,8 km) – 360 млн. евро.
  • Интермодален терминал гр. Русе – 15 млн. евро.
  • Завършване на жп линията Пловдив – Бургас (вкл. и железопътен възел Бургас) – 85 млн. евро.

3.     В областта на автомобилния транспорт:

  • Автомагистрала „Струма” Лот 3 – 910 млн. евро.
  • Автомагистрала Калотина – София – 405 млн. евро.
  • Автомагистрала „Хемус” – 1 250 млн. евро.

         - Ябланица – Велико Търново – 750 млн. евро;

         - Велико Търново – Шумен – 500 млн. евро.

  • Автомагистрала „Черно море” – 450 млн. евро.
  • Видин – Ботевград– 330 млн. евро.
  • Русе – Велико Търново – 250 млн. евро.
  • Велико Търново – Маказа – 292 млн. евро.

На събитието присъстваха заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев, заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николина Николова, експертът от Изпълнителна агенция на ЕС "Трансевропейска транспортна мрежа" Ана Ливиерату, заместник-генералният директор на НК „Железопътна инфраструктура” Христо Алексиев, председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров, изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев, заместник-председателят на УС на ДП „Пристанищна инфраструктура” Стефан Нейчев, директори на дирекции в МТИТС и представители на постоянното представителство на ЕК в България.

 

 

 

 

 

За информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 620/301
e-mail:
kvardev@mtitc.government.bg
e-mail: press@mtitc.government.bg

Приложения
 THE NEW TRANS-EUROPEAN TRANSPORT NETWORK A CORE NETWORK: BLUEPRINT FOR 2030 (10.67 MB)
 НОВИ НАСОКИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ТРАНСЕВРОПЕЙСКАТА ТРАНСПОРТНА МРЕЖА (4.6 MB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed