Железопътният транспорт няма да бъде пречка за присъединяването на България към Европейския съюз, това заяви днес във Варна зам.-министърът на транспорта и съобщенията Анелия Крушкова по време на пресконференцията след първите доклади на националното съвещание “Европейската интеграция на железопътния транспорт”. Това беше потвърдено и в редовния доклад на Европейската комисия за 2004 г. Секторът е изключително труден, но политиката на Министерството на транспорта и съобщенията е да водим диалог с представителите на бранша и с обществеността. Не се страхуваме от проблемите, не се страхуваме да дискутираме стъпките си, които следва да предприемем, преди да ги осъществим - каза още Анелия Крушкова. Заседанието, което ще се проведе днес и утре във Варна, е част от комуникационната стратегия на правителството за присъединяването на Република България към ЕС. То е и част от нашия откровен диалог с обществеността, каза още зам.-министър Крушкова. Ние не искаме да гадаем бъдещето, а искаме да бъдем подготвени за него, допълни още тя. През първия ден на заседанието бяха изнесени доклади за актуалното състояние на железопътната транспортна система на нашата страна. Целите и изискванията на ЕС за интеграцията на железопътния ни транспорт в европейската транспортна система бяха представени и обсъдени с участниците в съвещанието. Тези изискания са заложени в 60 директиви на ЕС и са транспонирани в над 26 нормативни акта на МТС и ИА ”Железопътна администрация”. В доклада си изпълнителният директор на ИА “Железопътна администрация” Георги Николов представи основните изисквания за евроинтеграцията на нашата железопътна система. Те се базират в три пакета, приети в различен период от време от ЕС. Пълния текст на доклада можете да намерите тук. Зам.-министър Анелия Крушкова направи обстоен анализ на състоянието на железопътната ни система, направени бяха изводи и за развитието на транспортния ни пазар. Анализът показва, че за период от 10 години обемът на превозените товари и реализирани тон/км е спаднал 2 пъти, а броят на превозените пътници и реализираните пътник/километри са се редуцирали над 1.5 пъти. Като обобщение от първия ден на заседанието, може да се каже, че по отношение на железопътния транспорт България е завършила процеса на хармонизация с европейското законодателство. Заседанието продължава с кръгла маса на тема “Евроинтеграция и състояние на железопътния транспорт”. През утрешния ден ще бъдат изнесени доклади за проблемите и перспективите на развитието на железопътната транспортна система, както и за управление на развитието на човешките ресурси в железниците.
За допълнителна информация: Радослава Петрова, Пресцентър, Министерство на транспорта и съобщенията Тел: 940 96 25 e-mail: rpetrova@mtc.government.bg |